Avatar billede hlt Juniormester
17. november 2011 - 20:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Skiftende IP ved nslookup

Hej, Jeg sidder med et underligt problem. Jeg har for en uges tid siden fået flyttet et domæne over på min server. Alt er gået fint og det har virket fint i  denne tid. Jeg administrerer DNS hos gratisDNS. Men nu her til aften henviser domænet i urlen til en tysk netboghandel. Og hvis jeg slå domænet op med nslookup viser den ganske rigtigt en anden ip end den der er sat op i gratisDNS. Og så kan man alligevel godt få den rigtige ip frem. Hvis man trykker gentagne gange, kommer den rigtige IP ca. hver 3-4 gang. Det er da underligt, og noget jeg aldrig har prøvet før. Er der nogen som har prøvet noget tilsvarende eller kan sige hvad det er der er galt? Og ikke mindst hvem jeg skal kontakte for at få problemet løst.
Mvh
Avatar billede karser Nybegynder
17. november 2011 - 21:29 #1
Spørger du den eksterne DNS server direkte, eller bruger du en intern DNS og så en forwarder?

/K
Avatar billede hlt Juniormester
17. november 2011 - 21:36 #2
jeg bruger cmd --nslookup på min pc. Jeg ved ikke om det var det du mente? jeg spørger på nslookup www.dsdk.dk
Avatar billede hlt Juniormester
17. november 2011 - 21:40 #3
Det har jeg godt nok aldrig været ude for før. Alle steder, DK-hostmaster.dk/gratisDNS.dk viser de rigtige IP'er. Men slår jeg domænet op med nslookup viser det en forkert ip. Og taster jeg urlen ind viser den en tysk internetboghandel.
Avatar billede Lindsen Nybegynder
17. november 2011 - 21:47 #4
Hos mig for jeg følgende ip 86.58.146.162 hvilket er en danskip tilhøre hvis jeg husker rigtigt TDC men ikke 100% sikker

jeg bliver også sendt til dansk selskab for dagkirugi

så enten har du løst problemet ellers er det lokalt problem
Avatar billede hlt Juniormester
17. november 2011 - 21:51 #5
Ok...jeg får kun den tyske IP op. Det er da mærkeligt....Og det er det rigtige domæne og IP. Mystisk...
Avatar billede Lindsen Nybegynder
17. november 2011 - 22:02 #6
Har du prøvet fra andre pc måske din hostfil der driller

for jeg har nu lavet omkring 50 opslag og for den samme ip hver gang
Avatar billede hlt Juniormester
17. november 2011 - 22:12 #7
Jeg har lige prøvet fra min ipad. Det er den samme tyske side. Så jeg ved ikke hvor problemet ligger, men det ser ikke ud til at det er på min pc.
Avatar billede hlt Juniormester
17. november 2011 - 22:23 #8
Ok, jeg tror vi afventer og ser om det ikke løser sig selv. Men kunne det tænkes: vi er to som sidder i samme område, som får vist siden forkert: Bruger vi den samme DNS server til at lave opslag? Og det er kun den ene server som er fejlramt? Resten af dem jeg har haft checket med, inkl. dig, får vist siden rigtigt. Giver det mening? Jeg ved ikke helt hvordan opslag til url'er virker. Men ville det ikke give mening?
Avatar billede Lindsen Nybegynder
17. november 2011 - 22:38 #9
Hvis en DNS er sat korrekt op vil den opdatere sig i løbet af max 24 timer
Avatar billede hlt Juniormester
18. november 2011 - 08:53 #10
Ok. Jeg har stadig den tyske side i min browser. Nu får de til i eftermiddag. Og hvis det ikke har løst sig, må jeg kontakte DK-hostmaster. Det burde ikke kunne ske.
Smider du et svar så skal du få point som tak for hjælpen.
God weekend
Avatar billede helt83 Nybegynder
18. november 2011 - 09:52 #11
hej hlt

nu er det ikke sådan at din dns bliver styret fra din router? Har du tjekket din dns opsætning i din router?

mvh
helt83
Avatar billede hlt Juniormester
18. november 2011 - 09:58 #12
Næ det har jeg godt nok ikke. Men det kan være at jeg skulle prøve at genstarte den. I går var vi to som havde det samme problem. Så jeg gik ud fra at det et sted "ude i byen" hvor problemet var. Men her til morgen virker det hos den anden. Og det er kun mig der stadig har problemet. Så jeg prøver at genstarte routeren. Om ikke andet for at udelukke at det er det der skulle være problemet. Jeg har dog aldrig haft de problemer før.
Avatar billede helt83 Nybegynder
18. november 2011 - 11:39 #13
Når du har genstartet så lav lige en: ipconfig /flusdns på din pc via cmd.
Avatar billede helt83 Nybegynder
21. november 2011 - 15:00 #14
Hej hlt

fik du det til at virk?
Avatar billede hlt Juniormester
11. december 2011 - 20:09 #15
Ja det løste sig selv. Jeg skiftede DNS server til google. Og efter nogle dage skiftede jeg tilbage igen, og så var problemet væk.
Smider du et svar
Avatar billede hlt Juniormester
26. marts 2012 - 08:29 #16
Lukker