Avatar billede Chr91 Nybegynder
16. november 2011 - 10:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsæt tekst på Hjemmeside.

Hej!

Jeg er ved at lave en hjemmeside og er stort set færdig med layoutet. Layoutet er lavet med HTML/CSS!

Nu skal jeg så til at have noget tekst ind på hjemmesiden, men er lidt tvivl om hvordan og hvor det skal sættes ind henne?

Det er sådan at jeg har en fil med CSS hvor jeg styrer layoutet.
Hvor skal jeg indsætte min tekst, skal det være i CSS layout filen eller i den primære fil?

Og hvilke tags skal jeg bruge til at sætte teksten ind med, det skal helst være sådan så jeg kan styre placeringen osv lettest.

Foreløbig tak for hjælpen!
Avatar billede NegoZiatoR Nybegynder
16. november 2011 - 10:50 #1
Du indsætter teksten i din HTML side :)

Måden du styre det på er at du laver id'er der styres af din CSS.

Eks (CSS):

/* Page */

#page {
    width: 840px;
    margin: 0px auto;
    padding: 40px 40px 0px 40px;
    background: black;
}

/* Content */

#content {

    width: 40px;
    margin: 0px auto;
    padding: 0px 0px 40px 40px;
        color: white;
}

Eks (HTML):

<div id="page">
    <div id="content">
              DETTE ER TEKST STYRET AF 'content'
        </div>
DETTE ER EN TEKST STYRET AF 'page'
</div>
Avatar billede Chr91 Nybegynder
16. november 2011 - 10:53 #2
Ja, det var nemlig sådan jeg tænke det skulle laves.

Jeg siger mange tak for hjælpne (-: