Avatar billede tanis13 Nybegynder
15. november 2011 - 23:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

CSS <div> styling

Hej eksperter.

Jeg er stødt på et problem i forbindelse med styling af min en hjemmeside.

Jeg har en række divs som er placeret ved siden af hinanden ved hjælp af float:left.
Når man så resizer ens browser rykker hver enkelt div sig ned under hinanden.

Dette vil jeg gerne undgå, således at den række af divs jeg har vil bliver placeret ved siden af hinanden uanset størrelse på vinduet og i en form for iform.

Et eksempel kan findes her: http://binarybeast.com/xWar3FT1012210
En form for iframe omgrænser turneringen, men kun horisontalt.

Jeg har prøvet at bikse noget sammen, men uden helt.

Håber nogle har en løsning eller input til hvordan jeg vil kunne løse det!

MVH
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
16. november 2011 - 10:08 #1
Kan du ikke smide et link til siden, så er det lidt nemmere at se sig ud af ;-)
Avatar billede tanis13 Nybegynder
16. november 2011 - 10:22 #2
Avatar billede tanis13 Nybegynder
16. november 2011 - 10:27 #3
Breden på det "iframe" agtige div skulle således gerne inkludere samtlige runder - er browseren for lille skulle der således være en div uden om runderne - ikke på hele siden.

Gir' det mening?
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
16. november 2011 - 12:01 #4
Prøv at smide en div rundt om dit skema, med en fast width. Det bør gøre det. Fx: <div style="width:1890px;>indhold</div>
Avatar billede tanis13 Nybegynder
16. november 2011 - 15:20 #5
Det ser faktisk ud til at fungere helt udemærket.

Vil det være muligtsåledes at den ovenstående div kunne fungere som en iframe, således det kun var indholdet i den div som scrollede og ikke også alt andet?
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
16. november 2011 - 19:18 #6
Prøv evt at tilføje: overflow: auto; til den div med fast bredde. Bør være nok:-)
Avatar billede tanis13 Nybegynder
16. november 2011 - 21:00 #7
Hmm umiddelbart hjælper overflow ikke.
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
17. november 2011 - 12:11 #8
hmm - det nemmeste er så nok at hente indholdet i en iframe... Men det er sjældent kønt med en scrollbar midt på en side...(blot min ydmyge mening)

Den fedeste løsning ville nok være at lave indholdet "dragable" med noget Jquery. Der ved ingen scrollbars og du vil kunne designe til de mest brugte skærmopløsninger...
Avatar billede tanis13 Nybegynder
17. november 2011 - 18:14 #9
Bestemt. Jeg vil foretrække ikke at skulle bruge iframe.

Men hvis man bruger noget jquery, vil den vel under alle omstændigheder have en scrollbar?
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
17. november 2011 - 18:56 #10
hvia du laver en løsning med Jquery, er der ingen scrollbars. Det fungerer som google maps, hvor du kan trække dit indhold rundt.
Avatar billede tanis13 Nybegynder
20. november 2011 - 18:10 #11
Har rodet lidt med testning af jquery til det og ser ud til at det bliver løsnigen :)
Smid et svar så får du point!
Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
21. november 2011 - 18:35 #12
Det var så lidt :-)