Avatar billede lsskaarup Nybegynder
04. august 2001 - 17:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilføje tastetryk til en knap

Hvordan laver man så, når brugeren taster f.eks. \"t\", at dette aktivere knappen \"T\", og gør det samme som med museklik. Dette skal kun ske når der tastes \"t\".
Avatar billede castle Nybegynder
04. august 2001 - 19:00 #1
Hejsa,

noget i stil med:

[...]

class filterKeyListener extends KeyAdapter
{
  public void keyPressed( KeyEvent e )
  {
    if( e.getKeyChar() == KeyEvent.VK_T )
    {
      // Gør et eller andet
    }

[...]

<den lyttende komponent>.addKeyListener(new filterKeyListener());

[...]

/cheers niels
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
04. august 2001 - 21:06 #2
Hvis jeg så skal ændre bogstavt som er skyld in hændelsen, er det så \"T\" efter VK_, som skal ændres ?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
04. august 2001 - 21:23 #3
Jeg kan ikke rigtig få noget til at ske
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
04. august 2001 - 21:41 #4
Jeg ved at man i VB, kan lave noget, som så symboliseres i programet ved at undertegne det tegn man kan trykke. Det er meningen at det skal fungere på samme måde.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
05. august 2001 - 07:35 #5
Hvis du arbejder med swing, så kan du med fordel læse følgende:
http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/javax/swing/JComponent.html#registerKeyboardAction(java.awt.event.ActionListener, java.lang.String, javax.swing.KeyStroke, int)

Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. august 2001 - 14:30 #6
Med hjælp fra lbhansen, lykkedes det mig at få det lavet. Jeg fandt dog også ud af at man ved en knap kunne bruge setMnemonic(\'p\'). Knappen ville så blive aktiveret ved at trykke på Alt og p samtidig.