Avatar billede ny_baerbar Nybegynder
14. november 2011 - 12:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Avanceret opslag

Jeg skal finde en nøjagtig (Falsk) værdi i kolonne A, og så returnere en værdi fra en celle som ligger 15 kolonner ude og 7 rækker nede. Sådan vil det være forholdsvist for alle opslag som laves i kolonne A.

Selve formlen eller VBA'en skal laves i en projektmappe hvor yderligere beregninger foretages, opslaget foretages i en anden standard projektmappe som modtages hver måned(projektmappen har samme navn og opbygning hver gang).

Jeg håber i kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2011 - 16:59 #1
Med dine data i A1:A100 og opslagsværdi i C1, prøv med:

=FORSKYDNING(INDIREKTE("A"&SAMMENLIGN($C$1;$A$1:$A$100;0));7;15;1;1)
Avatar billede ny_baerbar Nybegynder
14. november 2011 - 19:26 #2
Super - lige hvad jeg søgte. Jeg må lige nærstudere den og lære hvad den egentlig gør.

Læg et venligst et svar.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2011 - 22:53 #3
OK.
Hans