Avatar billede Jackount Nybegynder
13. november 2011 - 09:37 Der er 1 kommentar

Alternativ til "SELECT * FROM tablename ..."

Jeg læste på dev.mysql.com (Præcis kilde: www.usefulurl.com/devsql), at det var meget krævende at select all from et table.
Jeg kan bare ikke finde ud af kun at selecte det, jeg har brug for??
Fx.:
Jeg har tre kolonner, id, pass og email.
Jeg har dette script (som virker):

$query = mysql_query("SELECT * FROM users
  WHERE id LIKE '$id'") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($query);
$mail = $row['email'];

hvis jeg ændrer det til "SELECT id FROM ...", i stedet for "SELECT * FROM ...", så påstår den, at $row[email] ikke findes...

Help, anyone?
På forhånd tak.
Avatar billede NegoZiatoR Nybegynder
13. november 2011 - 10:14 #1
Det er også rigtigt at det er krævende at selecte alt..

du kan gøre det anderledes ved at kun selecte det du har brug for ved at skrive:

SELECT id, pass, email FROM [TABLE] WHERE id LIKE '$id';

osv.. du skriver bare de koloner du vil selecte før du skriver FROM :)

Hvis du skal selecte fra flere tables kan du selvfølgelig også adskille dem med komaer efter dit FROM.