Avatar billede askovdk Nybegynder
11. november 2011 - 16:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udtræk fra database, 2 tabeller

Jeg har en database med en tabel (personer) med felterne ID og HUSNUMMER og CITY.

Jeg laver dette udtræk SELECT * from personer WHERE CITY = 'aalborg'

nu får jeg så alle hus nummerne ud, hvordan kan jeg så søge i en anden tabel med hus nr??

SELECT * from huse WHERE nr = husnr for personer tabellen ?
Avatar billede askovdk Nybegynder
11. november 2011 - 17:48 #1
Virker nu :-)
11. november 2011 - 18:16 #2
Men i stedet for at gøre det i to trin, først søge i personer efter husnumre i Aalborg og derefter søge i huse har du vel fundet frem til en join forespørgsel.  For eksempel:

SELECT * FROM personer p JOIN huse h ON p.husnummer = h.husnummer WHERE city = 'aalborg'