Avatar billede dransfeldt Nybegynder
11. november 2011 - 10:59 Der er 6 kommentarer

Sammenligning af 2 regneark

Fra et setup med automatisk data opsamling modtager jeg hver dag 2 regneark, som jeg så bruger til at trækker oplysninger ud fra.

Det ene regneark (#1) indeholder en liste over varenumre der er produceret på en maskine, og indeholder typisk 100 linier.

Det andet regneark (#2) indeholder en liste over varenumre hvor der har været fejl i produktionen, af de emner der er listet i regneark #1.

Da der er flere fejl der kan opstå, kan det samme varenummer godt være med på regneark #2 flere gange, hvorfor den også kan komme op på mere end 100 linier.

Det jeg så gerne vil, er at genere en liste over varenumre der har kørt uden fejl, dvs varenumre der kun optræder på regneark #1.

Hvordan laver jeg et sådan udtræk på en smart måde?

Mvh

Ole M D
Avatar billede igoogle Forsker
11. november 2011 - 11:42 #1
Prøv at kig på MATCH funktionen om den ikke dækker dit behov

=MATCH(CELL1.ARK1, Kolonne.ARK2, 0)
Avatar billede dransfeldt Nybegynder
11. november 2011 - 12:02 #2
Det ser ikke ud til at MATCH (eller SAMMENLIGN på dansk) løser mit problem.

Mine lister kan f.eks se sådan ud:

#1

#2

Det jeg gerne vil have gjort, er en liste/ markering af "100" og "108" da de ikke er på #2.
Mine lister er ikke ens 2 dage i træk.

Som jeg ser det skal jeg med MATCH lave en formel for hver linie jeg har i #2 og så sammenligne den med regneark #2
Avatar billede finb Ekspert
11. november 2011 - 13:22 #3
Hvis LOPSLAG fra ark1 giver en fejlmelding, er data ikke med i ark2.
12. november 2011 - 17:44 #4
11. december 2011 - 15:37 #5
Hejsa

Produkt siden http://www.smartoffice.dk/SmartOffice/Products/Compare2Column.asp er endnu ikke opdateret, men jeg har lavet en ny version af Compare 2 Columns som bliver et nyt freeware fra Smart Office.

Jeg har brug for et par testere. Hvis du har lyst til det, så skriv til mig på info#smartoffice.dk

/Flemming
Avatar billede dransfeldt Nybegynder
06. januar 2012 - 08:48 #6
Beklager den lange svartid.

Svarene fra igoogle og finb var måske ikke lige det jeg havde håbet på men det løser opgaven.
hvis i poster et svar får i pointene

Løsningen fra smartoffice var nok det jeg efterlyste, men jeg vil have en løsning hvor jeg selv forstå hvad der foregår,end en jeg skal betale mig fra. (det antager jeg siden der ikke var et link til et download i dit lin, kun en beskrivelse af funktionen på en plugin til excell)

Mvh

Ole M D