Avatar billede billund81 Nybegynder
09. november 2011 - 12:26 Der er 1 løsning

Blank side når data hentes fra DB.

Hejsa på siden, jeg er ny i denne "sjove" verden, jeg har arbejdet lidt på at få vist nogle recorder fra en Access DB på min side, men jeg får en BLANK side.

Kan nogle hjælpe mig eller evt. komme med et bedre connection/show eks. som kan bruges til Response.Write og evt. til MyRepeater.Databind() så jeg fra kode til kode ikke skal ændre på så meget andet om det skal bruges i en Binder eller som Response.Write eks. !?

For ved ikke om denne kode er Ok eller om det kan gøres meget bedre, vil meget gerne lærer dette og har terpet diverse links og uden held, så derfor har jeg valgt at blive bruger her, i håbet om at nogle kan komme med et eks. eller hjælpe.

min kode er:
Imports System.Data
Imports System.Data.OleDb
Imports System.IO

Partial Class SLET2
    Inherits System.Web.UI.Page

    Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        BindData()
    End Sub

    Sub BindData()

        '*** DataSet ***'
        Dim ds As DataSet
        ds = CreateDataSet()
        myRepeater.DataSource = ds.Tables(0).DefaultView
        myRepeater.DataBind()

    End Sub

    '*** DataSet ***'
    Function CreateDataSet() As DataSet
        Dim objConn As New System.Data.OleDb.OleDbConnection
        Dim objCmd As New System.Data.OleDb.OleDbCommand
        Dim dtAdapter As New System.Data.OleDb.OleDbDataAdapter

        Dim ds As New DataSet
        Dim strConnString, strSQL As String

        strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("App_Data/db1.mdb")
        strSQL = "SELECT * FROM tblImage"

        objConn.ConnectionString = strConnString
        With objCmd
            .Connection = objConn
            .CommandText = strSQL
            .CommandType = CommandType.Text
        End With
        dtAdapter.SelectCommand = objCmd

        dtAdapter.Fill(ds)

        dtAdapter = Nothing
        objConn.Close()
        objConn = Nothing

        Return ds  '*** Return DataSet ***'

    End Function
End Class

Mainkode på master side:
<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="SLET2.aspx.vb" Inherits="SLET2" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
<title>ShotDev.Com Tutorial</title>
</head>
<body>
<form id="form1" runat="server">
<asp:Repeater id="myRepeater" runat="server">
<HeaderTemplate>
<table border="1">
<tr>
<th>CustomerID</th>
<th>Name</th>
<th>Email</th>
<th>CountryCode</th>
<th>Budget</th>
</tr>
</HeaderTemplate>
<ItemTemplate>
<tr>
<td align="center"><%# Container.DataItem("tblImage_id")%></td>
<td><%# Container.DataItem("tblImageKat_id")%></td>
<td><%# Container.DataItem("tblImageSub")%></td>
<td align="center"><%# Container.DataItem("tblImage_Type")%></td>
<td align="right"><%# Container.DataItem("tblImage_Status")%></td>
</tr>
</ItemTemplate>
</asp:Repeater>

</form>
</body>
</html>
Avatar billede billund81 Nybegynder
09. november 2011 - 22:45 #1
tror jeg fandt fejlen, via. en anden kode.