Avatar billede TumseMM Nybegynder
08. november 2011 - 21:27 Der er 1 løsning

Højest rated sætning fra hver bruger på top 10

Jeg har et top 10 system på min side, hvor de 10 brugere med bedst gennemsnit er på.
Jeg kunne bare godt tænke mig, at man kunne se brugernes højest rated sætning hvis man nu f.eks. klikkede på én af dem.

Altså at der er 10 brugere, og hver af dem har skrevet mindst en sætning. Den højest rated skal man kunne se, hvis man f.eks. klikkede på dem.

Her er mit ranking system:

<?php

function getsuffix($i)
{

$suffixes = array("th", "st", "nd", "rd");

  $suffix = (array_key_exists($i, $suffixes)? $suffixes[$i]: $suffixes[0]);

  return $i.$suffix;
}

            $res_avg = mysql_query("SELECT username, AVG(rating) as avg_rating FROM ratings GROUP BY username ORDER BY avg_rating DESC LIMIT 10 ");
            for($i = 1; $row_avg = mysql_fetch_array($res_avg); $i++)

                    echo'

                                        <tr>
                                            <td><text style="color:pink">'.getsuffix($i).'</text></td>
                                            <td><text style="color:white">'. $row_avg['username'].' = </text></td>

                                            <td>&nbsp;<u>'.round($row_avg['avg_rating'],1).'</u><td>
                                        </tr>

                    ';

echo'</table>
</div>';

?>

I min database har jeg nogle tabeller, og de væsentlige er:

tabel 'a' hvor jeg gemmer sætningerne
og tabel 'ratings' hvor jeg gemmer brugernes rating. I ratings gemmer jeg desuden, hvem der har skrevet sætningen, og a_id'et som er id'et for sætningen der er rated.

Sætter pris på alt form for hjælp!! :)
Avatar billede TumseMM Nybegynder
11. november 2011 - 19:42 #1
lukker