Avatar billede Rourke Nybegynder
07. november 2011 - 07:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Public Static Class resultere i Object reference not set to an instance of an object.

Hej alle

Jeg er i gang med, at lave en hjemmeside og er i den forbindelse stødt ind i følgende problem.

Jeg har en statisk klasse med tilhørende metode der ser således ud:

public static class Interface
{
  public static string Translate(string Value)
  {
      Language objLanguage = new Language();

      return objLanguage.Translate(Value);
  }

Metoden Translate kalder jeg fra en Page_Load metode her:

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
    if (!IsPostBack)
    {
        textBoxFirstName.Text = Interface.Translate("First_Name");
    }

Dette virker fint, når jeg kompilere og kører koden på min egen maskine, men når jeg uploader dette til mit webhotel får jeg fejlen "Object reference not set to an instance of an object" i min Page_Load metode.

Fjerner jeg linjen:

textBoxFirstName.Text = Interface.Translate("First_Name");

Virker det fint.

Jeg benytter Dandomain som webhotel udbyder.

På forhånd tak for hjælpen :-)
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
07. november 2011 - 08:51 #1
Kender ikke så meget til C#, men ud fra fejlbeskeden vil jeg antage, at du har glemt faktisk at sætte textBoxFirstName til at være en instans af et objekt. Så den er formentlig null eller C# tilsvarende værdi.
Avatar billede Rourke Nybegynder
07. november 2011 - 08:57 #2
Jeg fandt fejlen selv. I metoden Translate, retunere den null, hvis den ikke kan finde en værdi. Denne har jeg nu ændre således, den retunere en tom streng, hvis der ikke findes værdi.