Avatar billede -StreetDK- Nybegynder
04. november 2011 - 05:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Den korrekte måde at fetche dags dato

Hey EXP :)

Har et lille problem med et MySQL-udtræk.

Scriptet skal hente rækker fra dags dato.
Tabellen udtrækket bliver lavet fra, indeholder også fremtidige opgaver, hvilket selvfølgelig er årsagen til, at jeg kun er interesseret i dags dato :)

$Database->prepare("SELECT Oprettet, Opgave FROM OpgaveOversigt WHERE Oprettet BETWEEN (CURDATE()) AND (CURDATE()+1)");

Problemet er, at scriptet ikke henter nogen rækker den sidste dag i måneden. Hvad er det lige der sker?!

// Street^
04. november 2011 - 05:43 #1
Hvis du, bogstaveligt talt, kun vil have værdier fra idag, hvorfor søger du så efter BETWEEN .... AND ... i stedet for blot WHERE Oprettet = CURDATE()?  Hvis datatypen for Oprettet er DATETIME, altså indeholder klokkeslet, så kan du bruge WHERE DATE(Oprettet) = CURDATE().
06. november 2011 - 06:12 #2
StreetDK, fik du mit indlæg?  Var det til nytte, eller har jeg misforstået spørgsmålet?
Avatar billede -StreetDK- Nybegynder
07. november 2011 - 16:40 #3
Hej Christian,

Beklager den sene tilbagemelding, men det har været en lang weekend :)

Din løsning virker perfekt...!
Vidste ikke at man kunne smide en DATE() foran, så har haft problemer med klokkeslættet, da det er et DATETIME-felt.

Brugte en guide, som jeg havde fundet via Google.
Der anbefalede de WHERE Oprettet >= CURDATE() eller ovenstående BETWEEN.

Mange tak! :)

// Street^