Avatar billede akinseak Nybegynder
03. november 2011 - 09:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se siden

Et generelt problem..

Jeg bruger dagligt en hjemmeside til at følge faktureringer osv..
Her de sidste par uger, har jeg tiltider oplevet, at jeg ikke har kunne komme på siden.

Jeg får fejlen "Internet explorer" kan ikke vise websiden.." og jeg får samme fejl når jeg prøver med Firefox eller Google Crome. MEN hvis jeg prøver at koble op med min USB mobile internet og prøver at logge på siden, så kan jeg nemt komme på hjemmesiden.

Normalt efter et par timer, kan jeg så pludselig godt komme på siden igen via mit "faste" internet forbindelse..  Det kommer og går lidt som vinden blæser..

Hvad hunnen kan være galt ? nogle ideer ?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
03. november 2011 - 11:32 #1
Kører du trådløst?
Hvis du gør så prøv enten at tage strømmen på din trådløse router eller tjekke om den muligivis kunne trænge til en firmware opdatering.
Avatar billede akinseak Nybegynder
04. november 2011 - 10:44 #2
Nej, jeg kører ikke trådløs..
Jeg har prøvet at ændre mine DNS´er til google´s. Så er der ingen problemer med at se siden.. Men det er bare ikke en holdbar løsning da jeg så ikke kan se intrAnettet her i huset.

Ændrer jeg dem tilbage og flusher min DNS, er siden "væk" igen.

Internet udbyderen er Energimidt og hjemme på min private energimidt forbindelse kan jeg nemt komme på siden.
Avatar billede akinseak Nybegynder
04. november 2011 - 10:45 #3
Ps. Har seneste firmware på min router
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
04. november 2011 - 11:35 #4
Er det andet en arbejdsforbindelse?
Grunden til at jeg spørger er denne sætning:
"Internet udbyderen er Energimidt og hjemme på min private energimidt forbindelse kan jeg nemt komme på siden."
Avatar billede akinseak Nybegynder
04. november 2011 - 11:46 #5
hvad mener du ?

Jeg har nu midlertidig løst det, ved at smide ip'en til sitet samt domain ind i min host fil..

c:\windows\system32\drivers\etc\host...
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
04. november 2011 - 12:16 #6
Tænkte på om det er en forbindelse du bruger gennem din arbejdsplads, da du skriver "....hjemme på min private energimidt forbindelse kan jeg nemt komme på siden."
Avatar billede akinseak Nybegynder
04. november 2011 - 12:58 #7
Nej. Det skal forståes sådann, at både firmaet og jeg selv har forbindelse ved EnergiMidt.  Forbindelserne har ikke noget med hinanden at gøre.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
04. november 2011 - 13:44 #8
Okay. Det lyder dog lidt underligt.

Eftersom det til tider fungerer, så er det lidt underligt. Men da det fungerer via USB-modem,så ville jeg starte med at spørge EnergiMidt om deres DNS'ere har det helt godt. Det lyder lidt som en fejl hos dem.
Avatar billede akinseak Nybegynder
07. november 2011 - 11:03 #9
De har ikke problemer med at se siden inde hos dem..
men somsagt løste jeg det med host filen.. selvom det ikke er den helt rette løsning.. men det virker da.