Avatar billede rittmo55 Nybegynder
02. november 2011 - 14:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Batch fil til start af program med brugernavn og adgagnskode

Hej alle,
Jeg har problemer med at autostarte et program efter log-in på windows. Jeg ved ikke om batch fil er den rigtige løsning,det eneste det handler om, er at få startet programmet, om det er på den ene eller anden måde er jeg stort set ligeglad med :)

Ifølge producenten af softwaren skulle det kunne lade sig gøre, selvom man skal logge ind med brugernavn og kode.
Her beskrivelsen fra producenten for at lave et autostart:

"Telenet allows the execution of instructions from control line.
STRING OF CONTROL INTRODUCTION:

Telenet.exe [-U<nomeutente>] [-P<pswutente>] [-A]

CONTROL OPTIONS:
-U[nomeutente] user to log-in
-P[pswutente] user password
-A monitoring automatic start

Examples:
C:\Program Files\PEGO\Telenet\TeleNet.exe -Uadminlogin -P -A
C:\Programmi\PEGO\Telenet\TeleNet.exe -Umassimo -Pmypassword -A

Thanks to this function, it is possible to automatically carry out at every Windows start-up, the Telenet with a determined user and the monitoring started."

(Standard opsætning for programmet er user=adminlogin og kode=tom, det er også den opsætning jeg har forsøgt mig med)

Jeg har prøvet at oprette en ny strengværdi i run mappen med den foreslåede sti, men jeg får bare en fejl.
Avatar billede inglenook Praktikant
03. november 2011 - 16:32 #1
Lav en batch fil paa dit skrivebord kaldet f.eks. TeleStart.bat med foelgende:

C:
cd\
cd "Program Files\PEGO\Telenet"
start TeleNet.exe -Uadminlogin -Ptom -A
exit

Hvis det virker naar du dobbelt klikker paa denne bat fil, skal du bare lave en genvej til den i din Start folder.
Avatar billede rittmo55 Nybegynder
03. november 2011 - 16:54 #2
Hej inglenook,
Du har redet min dag....Det virker perfekt! :)
Jeg kan endelig aflevere 1 stk overvågning til min efterhånden lidt utålmodig kunde... mange mange tak.

Kom med et svar så du kan få din velfortjente point...
Avatar billede inglenook Praktikant
03. november 2011 - 16:58 #3
kommer her. Ha' en go' dag