02. november 2011 - 00:01 Der er 1 løsning

Delphi + TWebbrowser + HTML + Script ---

HEJ

I min TWebbrowser (WB1) loader jeg min HTML fil (masser af CSS og JavaScriptas):

Wb1.Navigate('MYHTMLfil.htm');    --->  INGEN PROBLEMER - alt vises og det som JavaScripten udfører....

Bruger jeg følgende metode:

  HTMLString := TAnsiString('MYHTMLfil.htm'); // Oprettes som
                                              // AnsiString i mem
  WB_LOADHTML(Wb1,HTMLstring);                // Se nedenfor ..

Får jeg JavaScripts fejl som bare .....

Kører jeg en HTML-fil UDEN JavaScripts --> NOLO PROBLEMS ....

Hvorfor ????

Jeg bruger IE-7 (måske 8) som basis browser og undrer mig på om GECKO - browseren kan anvendes istedet for IE-7 (8). Det er et bruger-projekt og brugerne KAN ikke gå ind i IE-7/8 opsætningen og Enable Active-X og Scripts alle de steder det tilsyneladende kræves, så er der nogen "blandt vore trofaste læsere ", som kan hjælpe ???

KRISTIAN

procedure TMain1Form.WB_LoadHTML(WB : TWebBrowser; HTMLCode: Widestring);
var
  sl  : TStringList;
  ms  : TMemoryStream;

begin
  // HTMLcode := HTTPEncode(HTMLcode);
  WB1.Navigate('About:blank');                  // reset browser
  while WB.ReadyState < READYSTATE_INTERACTIVE do
      Application.ProcessMessages;
  if Assigned(WB.Document) then
      begin
        sl := TStringList.Create;
        try
            ms := TMemoryStream.Create;
            try
              sl.Text := HTMLCode;
              sl.SaveToStream(ms);
              ms.Seek(0, 0);
              (WB.Document as IPersistStreamInit).Load(TStreamAdapter.Create(ms));
            finally
              ms.Free;
            end;
        finally
            sl.Free;
        end;
23. december 2011 - 17:18 #1
Lukker