Avatar billede lutzow Nybegynder
01. november 2011 - 18:39 Der er 5 kommentarer

Win7 - x64 eller x86.

Hejsa, jeg har svært ved at vudere om hvilket jeg skal vælge til min PC.

Ligenu kører jeg 32bit (x86). Men vil gerne vide om jeg kunne få mere ud af min pc eller at den eventuelt ville blive hurtigere ved at vælge det andet?Synes jeg døjer tit og ofte med at min pc larmer meget når jeg starter tunge spil op som RIFT og sådanne spil.

Jeg ved i sikkert spørger om hvad min computers specs er, og der vil jeg være ærlig og sige at jeg ikke ved det eftersom en kammerat samlede computeren for mig. Er der en side hvor jeg kan se alle mine specs henne?
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2011 - 18:53 #1
Som du selv er inde på, så kommer det an på Pc specs også.

Men for lige at tage rammene, så er deres formål at lagre tingene "midlertidigt" og her er f.eks opstart af pc`en, load af sider fra intenettet, load af billeder osv nogle af de ting rammene har indflydelse på.
Ikke nok med at der skal være en rimelig mængde installeret på pc`en, men de skal også have en rimelig god hastighed (Mhz)
Idag er 4Gb ram næsten standard og deres hastighed bør minimum være DDR3 1066Mhz

Hvis der skal bruges mere end 4Gb ram, så kræves det at man kører med 64bit styresystem
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2011 - 18:57 #2
hvis du spiller, så er 32bit windows bedre, da det understøtter flere spil (= de ældre spil).

Har du mere end 4 gb ram, så er det dog tabt i 32bit, så test om dine spil kan 64bit - hvis ikke, så har du for meget ram. Hvis de kan 64bit, så skift og få fuld effekt af hukommelsen (den skriver mindre til swap-filen på disken)

Men - når du spiller og vil have maksimal drift, så luk alt det ned, som ikke skal bruges.
Avatar billede lutzow Nybegynder
01. november 2011 - 19:01 #3
Okay, tak for forslagene. Kan i svare mig på: Om der er en side/program hvor jeg kan se alle mine specs henne? Så jeg ved om jeg skal opdatere?
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2011 - 19:06 #4
Hvis det er for at tjekke om du kan køre div. spil, så kig her:
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2011 - 19:06 #5
den hurtige er kontrolpanel/system - tjek 'Windows experience Index'
Den del med laveste score kan med fordel opdateres (jf microsoft - tag det lidt med forbehold)