Avatar billede jct Nybegynder
31. oktober 2011 - 09:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprette en knap på en hjemmeside

Jeg har lavet en hjemmeside i C# som kan tilgåes internt via iPhone, nu er mit problem at jeg vil lave en knap som opdaterer et felt i en SQL database (der er i det jeg har lavet en connectionsstring til sql databasen og feltet kan ses) mit ønsker er så, at når man trykker på knappen skal feltet <opdatVer> opdateres med en, altså hvis der i forvejen står 3 skal det opdateres til 4 osv.
Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede Syska Mester
31. oktober 2011 - 09:42 #1
UPDATE table SET col = col + 1 WHERE id = 10
Avatar billede jct Nybegynder
31. oktober 2011 - 09:59 #2
Ser smart ud, men jeg er altså helt ny i dette, er col =kollenavn og hvad er id=10 ??
skal der ikke andet ind på knappens kodevindue?
Avatar billede jct Nybegynder
31. oktober 2011 - 09:59 #3
kollenavn = kolonnenavn
Avatar billede Syska Mester
31. oktober 2011 - 11:07 #4
opdatVer ?

Hvis det reelt er: OpdatedVersion, så kald det sådan. Lad være med at forkerte ting. Det giver intet udover en masse misforståelser og hvad den kolonne indeholde.

Hvordan ser din database table ud ?

Hvordan ser din kode ud til at hente data? ( kan se du snakker om en connection string )

Bruger du nogen ORM? ( http://en.wikipedia.org/wiki/Object-relational_mapping )

Der mangler en masse information før end jeg kan hjælpe, uden at lave det hele for bunden til dig.

mvh
Avatar billede jct Nybegynder
31. oktober 2011 - 11:18 #5
Du har ret i din antagelse OpdatVer = Opdateringsnummer

Connectionstring =
Data Source=TVLSQLHOST\SQLHOSTSYSTEMDB;Initial Catalog=Hardware;Persist Security Info=True;User ID=xxx;Password=XXXXXX

Det er lavet i Visual studio 10

Databasen ligger på rn SQL 2008 server og kolonnen er af typen numeric
Avatar billede Syska Mester
31. oktober 2011 - 11:31 #6
Har du ikke et SqlConnection og SqlComand ?

men kort ville det nok være noget ala:

SqlConnection conn = new SqlConnection("din con string");
// Den opdate alle rows, med mindre du har en where clause på.
SqlCommand cmd = new SqlCommand("UPDATE table SET Opdateringsnummer = Opdateringsnummer + 1", conn);
// SqlCommand cmd = new SqlCommand("UPDATE table SET Opdateringsnummer = Opdateringsnummer + 1 WHERE somecol = somevalue", conn);
conn.Open();
cmd.ExecuteNonQuery();
conn.Close();

mvh
Avatar billede jct Nybegynder
30. november 2011 - 08:47 #7
Ovenstående kunne jeg heller ikke få til at virke, men så fik jeg besøg af en konsulent i anden forbindelse og han løste det på et par minutter, løsningen er som vist her (koden på selve knappen):

    protected void Button1_Click2(object sender, EventArgs e)
    {
        String sqlQ = "UPDATE [Hardware].[dbo].[Terminaler] SET Opdateret= Opdateret + 1 WHERE Serienummer='" + Request.QueryString["Serienummer"] + "'";
        try
            {
            System.Data.SqlClient.SqlConnection myCon = new System.Data.SqlClient.SqlConnection("Server=TVLSQLHOST\\SQLHOSTSYSTEMDB;Database=Hardware;user=Hardware;password=TivoliHardware2011");

            myCon.Open();
            SqlCommand myCommand = new SqlCommand();
            myCommand.CommandText = sqlQ;
            myCommand.Connection = myCon;
            myCommand.ExecuteNonQuery();
            myCon.Close();
            Response.Redirect(Request.RawUrl);
        }
        catch (Exception ex)
        {
            System.Diagnostics.Debug.WriteLine("Sql Error: " + sqlQ);
            Trace.Write(ex.Message);
        }