Avatar billede jensen363 Forsker
29. oktober 2011 - 12:53 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Indtast CVR nummer gem som hyperlink til CVR register

Kan man det ?

I en database skal bla. indtastes CVR nummer som kunde information.

Bruger opretter alle relevante kundeinformationer, og i efter indtastning af kundens CVR nummer, skal informationerne i feltet fungerer som hyperlink til

http://cvr.dk/site/forms/publicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=

naturligvis med det indtastede informationer i enden

Visning i feltet må også meget gerne kun være nummeret og ikke hele link adressen ....

Er dette muligt ???
Avatar billede supertekst Ekspert
29. oktober 2011 - 14:19 #1
Ja - eksempel formularfelt - ved "Exit":

Private Sub cvrnr_Exit(Cancel As Integer)
Const hpLink = "http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr="
    Application.FollowHyperlink hpLink & Me.cvrnr, , True
End Sub
Avatar billede jensen363 Forsker
29. oktober 2011 - 20:24 #2
Virker ikke helt efter hensigten

Princippielt skal den ukke åbne linket, men blot gemme værdien til senere brug så man efterfølgende kan klikke i Me.cvr og derefter åbne linket.

Når jeg siger det ikke virker efter hensigten så er det fordi linket åbnes korrekt første gang efter indtastning, men det er udelukkende
'http:\\12345678 som gemmes hvorefter link ikke kan bruges det var dette link jeg havde forventet gemt

'http://cvr.dk/site/forms/publicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=1234567
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2011 - 22:20 #3
Alternativt:
Private Sub cvr_DblClick(Cancel As Integer)
  Shell "cmd /c start """" ""http://cvr.dk/site/forms/publicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=" & cvr & """"
End Sub
Avatar billede jensen363 Forsker
30. oktober 2011 - 09:10 #4
Det jeg er ude efter er følgende :

Hvis jeg på cvr.dk fremsøger en virksomhed, så kan jeg kopierer hele adresselinien ind i et tekstfelt som kan indeholde hyperlink. Dette virker tilfredsstillende, men jeg ville gerne at bruger internt i databasen i feltet i min formular kun indtaster cvr nummeret, hvorefter den nødvendige adresselinie gemmes i feltet ... altså hele adressen incl. det indtastede cvr nummer.

supertekst > din version laver en korrekt søgning på nettet med det samme, men gemmer ikke adressen korrekt :-(

Jeg har princippielt ikke behov for at informationerne fremsøges i 1. hug, men at adressen gemmes i feltet til senere søgning
Avatar billede jensen363 Forsker
30. oktober 2011 - 11:48 #5
Fik det til at virke ved at kombinere begge løsninger, dvs.

Private Sub cvr_DblClick(Cancel As Integer)
Const hpLink = "http://cvr.dk/ (...)
    Application.FollowHyperlink hpLink & Me.cvrnr, , True
End Sub

75 % Supertext
25 % Brugerekspert

Er det fair ?
Avatar billede supertekst Ekspert
30. oktober 2011 - 12:00 #6
ok herfra
Avatar billede jensen363 Forsker
30. oktober 2011 - 12:19 #7
Skal lige have lavet den perfekt.

On Mouse Move skal skifte cursor til en hånd som indikerer at man kan noget i det pågældende felt.

Hvordan er det lige ???
Avatar billede jensen363 Forsker
30. oktober 2011 - 13:04 #8
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2011 - 00:58 #9
Glæder mig at kunne bidrage