Avatar billede ChinkyThai Nybegynder
29. oktober 2011 - 00:28 Der er 9 kommentarer

BSOD - Blue Screen Of Death HJÆLP!?

Er ny på laptop og nettet indrømmer jeg gerne og fandt så den her hjemmeside. Har læst lidt hist og her men syntes ikke rigtig jeg har fundet løsningen nogle steder. Måske leder jeg bare de forkerte steder. Forstår heller ikke lige det der point system.
Men nok om det.
Jeg har fået en BSOD med:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.0.6001.2.1.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    124
  BCP1:    00000000
  BCP2:    8713B3F0
  BCP3:    B6000000
  BCP4:    00000181
  OS Version:    6_0_6001
  Service Pack:    1_0
  Product:    768_1

Kan nogle fortælle mig løsningen på det her blå skærms fejl.
Har prøvet og geninstallere til fabriksinstillinger men den kommer stadig på engang imellem. Har aldrig haft det problem før og lige pludselig var det der da jeg tændte den igen. Har desværre ikke så meget forstand på it så hvis det muligt så skriv med step for step hvad der skal gøres for at kunne fjerne dette problem? Og forresten har jeg af bærbar:
Windows Vista Home Premium.
Service Pack 1.
Model: HP Pavilion dv5 Notebook PC
Processor: AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-70
Hukommelse (RAM): 3,00 GB
Sytemtype: 32-bit operativsystem
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2011 - 09:08 #1
Har du forsøgt at tjekke disken for fejl?
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Avatar billede ChinkyThai Nybegynder
29. oktober 2011 - 13:26 #2
Nej har jeg desværre ikke, som sagt er jeg ikke det største computer geni. Men prøver lige guiden fra det link du lige gav mig med Chkdsk og så vender jeg tilbage igen med svar.
Avatar billede ChinkyThai Nybegynder
29. oktober 2011 - 13:33 #3
Min kæreste siger hun har prøvet det og den gik igennem det der Chkdsk uden problemmer. Og den blå skærm dukker stadig op efter nogle minutter. Så ja har prøvet tjek disken for fejl. Andre løsninger der kan guides igennem for at få fjernet den her irriterende fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2011 - 14:44 #4
Kan i finde lidt flere oplysninger om fejlen?
Prøv at gå ind i logbogen og tjekke der.
Logbog:
Højreklik på computer og vælg administrer og gå i logbog.
Her kan man finde oplysninger om fejl.
Er der en fejl ved en applikation kan man forsøge at deaktivere den.
Dog er bluescreen mange gange hardware der fejler.
Kan måske være ramfejl.
Til at tjekke dette kan man hente programmer til det. Der findes Hirens og ultimate boot cd, men jeg har brugt memtest86 til det.
Programmet downloades og brændes som en image fil (bootbar disk).
Cd skal sættes i under boot, og det vil så starte chek af ram.
En god ide er at tjekke en bolk ad gangen, så den fejlbehæftede er nemmere at lokalisere.
http://www.memtest86.com/download.html#R40a
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2011 - 15:09 #5
På Ultimate boot cd der ligger Memtest86 også.
Ultimate cd er en cd med en masse værktøjer til at tjekke hardware:
http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede ChinkyThai Nybegynder
30. oktober 2011 - 00:51 #6
Ok har fået åbnet dump filen efter den sidste BSOD og har et screenshot af problemet men hvordan kan jeg ligge det ud her? Har prøvet link til billede men det vel hvis man allerede har lagt det ud på nettet et sted vel?
Kan jeg sende det til dig på nogen måde? hvis du kan læse problemet selvf.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2011 - 01:02 #7
Jeg tænkte måske der stod lidt mere om problemet, og om det var program relateret.
Jeg kunne ikke få noget ud af og søge på selve blue screen koden øverst.
Du skulle måske bare forsøge at teste dine ram.
Avatar billede ChinkyThai Nybegynder
21. september 2012 - 11:17 #8
sorry for meget sent svar. Men tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 13:00 #9
hvad var løsningen?