Avatar billede birkus Nybegynder
28. oktober 2011 - 11:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Variabelt antal rækker i rådata til Pivot

Hejsa

Jeg har brug for at min pivot kan håndtere et variabelt antal række i rådataene.
Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal skrive variablen ind i koden for oprettelsen af pivotten.

Jeg har nedenstående kode, og vil gerne bytte 1386 ud med en variabel - hvordan kan det klares?

    ActiveWorkbook.PivotCaches.Create(SourceType:=xlDatabase, SourceData:= _
        "OrganizationReport Danmark!R1C1:R1386C14", Version:=xlPivotTableVersion10). _
        CreatePivotTable TableDestination:="PivotSheet!R3C1", TableName:="PivotTable1" _
        , DefaultVersion:=xlPivotTableVersion10

Mvh
Rasmus
Avatar billede tjp Mester
28. oktober 2011 - 12:15 #1
Hvad med:

    ActiveWorkbook.PivotCaches.Create(SourceType:=xlDatabase, SourceData:= _
        "OrganizationReport Danmark!R1C1:R" & VarNavn & "C14", Version:=xlPivotTableVersion10). _
        CreatePivotTable TableDestination:="PivotSheet!R3C1", TableName:="PivotTable1" _
        , DefaultVersion:=xlPivotTableVersion10
Avatar billede birkus Nybegynder
28. oktober 2011 - 12:48 #2
Hej tjp

Det var også min første indskydelse, men det giver desværre en "compile error: Expected: list separator of )".

Jeg kunne forestille mig at problemet ligger i at R1C1 formatet ikke kan lide variable, men jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive range i en pivot når det ikke må være R1C1-format.
Avatar billede birkus Nybegynder
28. oktober 2011 - 14:29 #3
Jeg har fået løst mit problem.
Det er sikkert ikke den optimale måde at gøre det på, men det virker hos mig.

Jeg har tilføjet følgende linier:
**************************************************************
Dim ptMyPivotTable As PivotTable

Set ptMyPivotTable = ActiveSheet.PivotTables(1)

Sheets("DataSheet").Select

ptMyPivotTable.SourceData = Range("A1").CurrentRegion.Address(True, True, xlR1C1, True)

Sheets("PivotSheet").Select

**************************************************************

og så virker det...

Uanset hvor mange linie der er i min sourcedata, kommer det med når jeg opretter min pivottabel.