Avatar billede angelenglen Nybegynder
28. oktober 2011 - 11:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde min VB.Net app i listen over processes?!

Jeg har to programmer der arbejder sammen.

Nogle gange har den ene brug for at lukke den anden.
Til det bruger jeg følgende kode:

Private Function stopMainApp() As Boolean
    'Tjek om main programmet kører, for hvis det gør skal det lukkes ned.
    Dim processes() As Process
    Dim instance As Process
    Dim process As New Process()
    processes = process.GetProcesses
    Dim ProcessWasKilled As Boolean = False
    Dim ProcessList As String = ""
    For Each instance In processes
        ProcessList = ProcessList & LCase(instance.ProcessName) & vbCrLf
        If LCase(instance.ProcessName) = "app_main" Then
            instance.Kill() 'Afslut processen
            ProcessWasKilled = True
        End If
    Next
    If ProcessWasKilled = False Then
        Logger.LogInfo("Could not find main app in running processes. Found processes: " & ProcessList)
    End If
    Return ProcessWasKilled
End Function

Problemet er bare at ovenstående kode ikke finder app'en.
Hvis jeg kigger i task-manager ér den på listen der, og hedder "app_main" i description som den skal.

Hvis jeg breaker ved linjen "For Each instance In processes" og kigger på "processes" objektet, så indeholder den en masse "System.Diagnostics.Process", men ingen for den jeg er ude efter.
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2011 - 11:56 #1
Når du løber igennem processlisten, er der så processor for alle brugere eller kun for din windows bruger, eller ex network_Service ?

/J
Avatar billede angelenglen Nybegynder
28. oktober 2011 - 12:28 #2
Det er jeg ikke klar over hvor jeg ser, men begge apps er startet af samme user.

Hvis jeg kigger i Task Manager, så står der samme brugernavn ud for dem begge (nemlig min windows user's brugernavn)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
28. oktober 2011 - 12:35 #3
Jeg kan oplyse at jeg godt kan se min anden app på listen, "app_service" - jeg forstår bare ikke hvorfor den første app "app_main" ikke kan ses :-/

Det bliver ikke mindre underligt af at dette har virket tidligere :-/
Avatar billede angelenglen Nybegynder
28. oktober 2011 - 17:08 #4
For at gøre det mere underligt, har det vist sig at jeg faktisk får den med på listen engang imellem.

Foreløbig har jeg som en nødløsning løst det ved at køre tjekket (som vist i min funktion i den oprindelige post) 10 gange.

Inden de 10 gange har jeg foreløbig fundet den hver gang.
Fusk, i know, men foreløbig virker det.

Håber dog stadig at nogen kan give mig en idé om hvorfor problemet overhovedet kan opstå?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
02. november 2011 - 09:38 #5
lukker