Avatar billede ny89 Nybegynder
27. oktober 2011 - 22:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

echo med linjeskift

Hvordan får man linjeskift i php, hvis man har fem kolonner med data ? - så det ikke kommer ud i et..

Har skrevet dette, men der er ingen linjeskift:
echo "<td>" .$row['varenummer']. "</td>\n" . "<br>";
echo "<td>" .$row['Produkt']. "</td>\n" . "<br>";
osv....
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2011 - 22:37 #1
<br>

vil jeg tro
Avatar billede ny89 Nybegynder
27. oktober 2011 - 22:48 #2
Det har jeg prøvet, men så er der linjeskift hver gang. Jeg er kun interesseret i at der er linjeskift, når alle de fem data er udskrevet og efterfølgende linjeskift. Derefter skal nye data udskrives med nyt varenummer, produkt osv..
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2011 - 22:55 #3
Nu kiggede jeg lidt naermer paa koden.

Det er en tabel. Styrer du ikke linieskift med <tr></tr> ????
Avatar billede ny89 Nybegynder
27. oktober 2011 - 23:04 #4
Jo, men det går ud i en køre. Har dog gjort følgende nu:
echo "<td>" .$row['varenummer']. "</td>\n" . "<br>";
echo "<td>" .$row['Virksomhed']. "</td>\n" . "<br>";
echo "<td>" .$row['Produkt']. "</td>\n" . "<br>";
echo "<tr>" .$row['']. "</tr>\n" . "<br>";

Jeg har anvendt tr til sidst, for at "snyde" php, for eller kan jeg ikke få lov til at have linjeskift. Men nu ligger min tabel meget langt nede på siden. Det burde man kunne rette med csc!?!
Avatar billede pstidsen Novice
27. oktober 2011 - 23:05 #5
Det er rigtigt hvad arne siger. Hvis du skriver:
<table>
<tr><td>celle 1</td></tr>
<tr><td>celle 2</td><br><br><br><br></tr>
</table>
vil de linebreaks jeg har lavet komme over tabellen.
Avatar billede ny89 Nybegynder
27. oktober 2011 - 23:15 #6
Ja, nu kan jeg godt se det virker :) Men Hvorfor vises tabellen meget langt nede på siden?
Avatar billede ny89 Nybegynder
27. oktober 2011 - 23:22 #7
Hov, nej det gad den ikke.
Avatar billede pstidsen Novice
28. oktober 2011 - 08:29 #8
#6: Læs #5 og se hvorfor tabellen er langt nede på siden...
Avatar billede ny89 Nybegynder
28. oktober 2011 - 18:43 #9
Der er ikke noget længere oppe på siden, det er derfor det undrer mig at tabellen er så langt nede på siden.
Avatar billede pstidsen Novice
28. oktober 2011 - 21:45 #10
suk.... LÆS NU #5!!!!! DER ER SVARET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede tingholm Mester
30. oktober 2011 - 14:06 #11
Hvis du laver <br> (linjeskift) hvor de ikke er i en celle (imellem <td> </td>) så vil browseren ligge dem udenfor tabellen. Så de ekstra linjeskift kommer over taabellen = tabellen kommer længere ned på siden.

Hvis du i PHP skal lave en ny linje i HTML koden til din side skal du bruge: echo "\n";

Hvis du skal lave en ny linje i det billede brugeren ser, skal du bruge <br>

Du kan i teorien lave en hjemmeside i én linje i din HTML
Avatar billede tingholm Mester
30. oktober 2011 - 14:11 #12
<tr> laver en ny række i din tabel
<td> laver en ny celle i rækken

eks:

echo "<table>\n";
echo "<tr><td>Varenr:</td><td>" .$row['varenummer']. "</td></tr>\n";
echo "<tr><td>Virksomhed:</td><td>" .$row['Virksomhed']. "</td></tr>\n";
echo "<tr><td>Produkt:</td><td>" .$row['Produkt']. "</td></tr>\n";
echo "</table>\n";
Avatar billede ny89 Nybegynder
12. november 2011 - 11:09 #13
Smid et svar :)
Avatar billede tingholm Mester
12. november 2011 - 15:45 #14
Ved ikke om det er mig du mener, men her kommer i hvert fald et svar :)
Formoder du fik det til at spille?
Avatar billede ny89 Nybegynder
12. november 2011 - 15:56 #15
Ja, det gjorde. Mange tak og undskyld for den lange ventetid.