Avatar billede lisc Juniormester
27. oktober 2011 - 09:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kun print sidste side i rapport

Hej.
Jeg ønsker en knap i min formular der kun udskriver den sidst gemte post som en rapport.
Jeg har oprettet en rapport og en print rapport knap i min formular, men kan kun få knappen til at udskrive alle poster i rapporten.
Jeg bruger Access 2003.

Håber I kan hjælpe mig videre.
:0)
LSc
Avatar billede mugs Novice
27. oktober 2011 - 09:45 #1
Du kan altid udskrive formularens aktuelle post med nedenstående kode. Til det brug, skal du have et felt i formularen der unikt identificerer posten. Hvis dette felt er alfanumerisk, skal du bruge denne:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "[Tabel1]![tekst] = '" & Me!tekst & "'"

Hvis feltet er numerisk er det denne:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "[Tabel1]![tal] = " & Me!tal & ""
Avatar billede lisc Juniormester
27. oktober 2011 - 10:00 #2
Ja, men så bliver det formularens design der bliver udskrevet. Jeg skal gerne have det med design som en rapportside.
Avatar billede mugs Novice
27. oktober 2011 - 10:13 #3
Nej - koden udskriver en rapport med kun formularens aktuelle post.
Avatar billede lisc Juniormester
27. oktober 2011 - 10:16 #4
P.s. det er ikke kun et felt der skal udskrives, der er både nummeriske og tekst felter i den indtastningsside der fodrer tabellen hver gang.

Har fundet dette på nettet:

If your field is numeric...
DoCmd.OpenReport "YourReport", acViewPreview, , "[FieldInReport]=" & Me![FieldOnForm]

If your field is text...
DoCmd.OpenReport "YourReport", acViewPreview, , "[FieldInReport]='" & Me![FieldOnForm] & "'"

Er det noget der kan bruges??
Avatar billede mugs Novice
27. oktober 2011 - 10:24 #5
Det er ligegyldigt om der er både numeriske eller alfanumeriske felter på formularen. Du skal have fat i det felt der intificerer posten. Normalt bruger man tabelens primære nøgle til dette.

Hvis du nu sammenligner min kode, med den du har fundet på nettet, vil du se, at det er nøjagtig den samme kode.
Avatar billede lisc Juniormester
27. oktober 2011 - 10:56 #6
Jep, så fik jeg det hen.
Tak for hurtig hjælp :0)
Avatar billede mugs Novice
27. oktober 2011 - 11:32 #7
Og tak - Og tak for point.