Avatar billede TumseMM Nybegynder
26. oktober 2011 - 20:25 Der er 4 kommentarer

Register system med php og email confirmation fejl

Hej eksperten :)

Har et login system som fungerede perfekt indtil jeg fik den idé, at jeg ville have e-mail confirmation, som jeg ikke kan få til at fungere .. :(

Jeg har virkelig brug for hjælp med det her, da jeg ikke er helt skarp i php endnu.

Koden:

<?php

$submit= $_POST['register'];
if($submit=="Registrer")
{
    include('connect.php');
    $username = mysql_real_escape_string(strip_tags(htmlspecialchars($_POST['username'])));
    $password1 = md5($_POST['password1']);
    $pw1 = $_POST['password1'];
    $pw2 = $_POST['password2'];
    $email = $_POST['email'];
    $key = mt_rand() . mt_rand() . mt_rand() . mt_rand() . mt_rand();
    $error=0;

    if(strlen($_POST['password1']) < 4)
    {
    echo '<p style="color:red";>'."Passwordet skal indeholde mindst 4 tegn..".'</p>';
    $error=1;
    }
    if($pw1 != $pw2)
    {
    echo '<p style="color:red";>'."De 2 kodeord er ikke ens!".'</p>';
    $error=1;
    }
    if($pw1 == "")
    {
      echo '<p style="color:red";>'."Du har ikke indtastet et kodeord!".'</p>';
    $error=1;
    }
      if(strlen($username = mysql_real_escape_string(strip_tags(htmlspecialchars($_POST['username'])))) < 3)
    {
    echo '<p style="color:red";>'."Brugernavnet skal indeholde mindst 3 tegn..".'</p>';;
    $error=1;
    }
    if($username == "")
    {
      echo '<p style="color:red";>'."Du har ikke indtastet et brugernavn!".'</p>';
    $error=1;
    }
    if(!preg_match("/^[a-åA-Å0-9_]+@[a-åA-Å0-9\-]+\.[a-åA-Å0-9\-\]+$]/", $email))
    {
    echo '<p style="color:red";>'."Din E-mail er forkert!".'</p>';
    $error=1;
    }

    $sql = "SELECT id FROM users WHERE username LIKE '".$username."'";
    $rs  = mysql_query($sql);
    if($rs)
    {
        if (mysql_num_rows($rs) == 1)
        {
            echo  '<p style="color:red";>'."Brugernavnet er optaget!".'</p>';
            $error=1;
        }

    if(!$error)
    {
        $sql="INSERT INTO `users` (`username`,`password`,`email`,'key','status') VALUES ('".$username."','".$password1."','".$email."','".$key."','verify')";
        mysql_query($sql) or die(mysql_error());
        echo '<b style="color:blue";>'."Du er nu klar! Log ind ovenover!".'</b>';

        echo'en mail er sendt til '.$_POST['email'].'';

        $to = $_POST['email'];

        $subject = "hjemmeside Registrering";

        $message = "Velkommen til min hjemmeside!\r\rFor at oprette dig som bruger, skal du bare trykke på dette link: http://localhost/webalizer/Website.php$key";

        $headers = 'Fra: noreply@minhjemmeside' . "\r\n" .

            'Svar: noreply@minhjemmeside' . "\r\n" .

            'X-Mailer: PHP/' . phpversion();

        mail($to, $subject, $message, $headers);
      }
else
{
    $queryString = $_SERVER['QUERY_STRING'];

    $query = "SELECT * FROM users";

    $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());

      while($row = mysql_fetch_array($result)){

        if ($queryString == $row["key"]){
        echo'tillykke du er oprettet som bruger! :)';
        $sql="UPDATE users SET key = '', status='activated' WHERE (id = $row[id])";
    }

?>

Den laver en hvid side, hvor der kun er login formen og denne error:
"You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''key','status') VALUES ('jisijsdijasd','ad7f8a01b9939ef96f3afa4ffa0bbb26','ajsid' at line 1"

Sætter pris på alt form for hjælp!! :)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2011 - 20:47 #1
dte må så være linjen
$sql="INSERT INTO `users` (`username`,`password`,`email`,'key','status') VALUES ('".$username."','".$password1."','".$email."','".$key."','verify')";

er der ordet 'verify' der skal sættes ind i feltet 'status'?
og du har et felt, der hedder status?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
26. oktober 2011 - 21:34 #2
du har stadig ikke fjernet den ekstra ] i slutningen af stringen som olebole skriver i http://www.eksperten.dk/spm/949932 #3
nb er du sikker på email addresse må indeholde æøå ??

ret
if(!preg_match("/^[a-åA-Å0-9_]+@[a-åA-Å0-9\-]+\.[a-åA-Å0-9\-\]+$]/", $email))

til (utested)
if(!preg_match("/^[a-zæøåÆØÅ0-9_]+@[a-zæøåÆØÅ0-9\-]+\.[a-zæøåÆØÅ0-9\-\]+$/i", $email))

jeg ville anvende regulære udtruk jeg anvender i http://www.eksperten.dk/spm/949932 #9
if(!preg_match("/^[A-Z0-9._%+-]+@[A-Z0-9.-]+\.[A-Z]{2,}$/i", $email))
Avatar billede TumseMM Nybegynder
20. november 2011 - 22:10 #3
ja har et felt der hedder status, og har rettet ronols :) tak tak
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2011 - 08:49 #4
og du får samme fejl?