Avatar billede kfb Nybegynder
16. maj 1999 - 10:53 Der er 11 kommentarer

Markører skal ændre sig.

Er der en der ved hvordan jeg kan få markøren til at ændre sig til andet end en "hånd" når den er over et link?
Avatar billede elsa Nybegynder
16. maj 1999 - 12:02 #1
Gå ind i control panel, vælg mus og fanebladet pointers, rull ned til link select. Klik på det og vælg browse. Så skulle du kunne finde et eller andet som du vil have i stedet for "hånd".
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
16. maj 1999 - 12:12 #2
nej, det er ikke noget med windows

Hvis det skal laves i HTML kan det laves med styles Prøv med følgende:

<TABLE BORDER="1" BORDERCOLOR="#FFFFE0">
<TR>
  <TD STYLE="background:white;cursor:crosshair;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
  <TD STYLE="background:white;cursor:default;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
  <TD STYLE="background:white;cursor:hand;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
</TR>
<TR>
  <TD ALIGN="center">crosshair</TD>
  <TD ALIGN="center">default</TD>
  <TD ALIGN="center">hand</TD>
</TR>
<TR>
  <TD STYLE="background:white;cursor:move;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
  <TD STYLE="background:white;cursor:e-resize;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
  <TD STYLE="background:white;cursor:ne-resize;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
</TR>
<TR>
  <TD ALIGN="center">move</TD>
  <TD ALIGN="center">e-resize</TD>
  <TD ALIGN="center">ne-resize</TD>
</TR>
<TR>
  <TD STYLE="background:white;cursor:n-resize;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
  <TD STYLE="background:white;cursor:nw-resize;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
  <TD STYLE="background:white;cursor:w-resize;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
</TR>
<TR>
  <TD ALIGN="center">n-resize</TD>
  <TD ALIGN="center">nw-resize</TD>
  <TD ALIGN="center">w-resize</TD>
</TR>
<TR>
  <TD STYLE="background:white;cursor:sw-resize;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
  <TD STYLE="background:white;cursor:s-resize;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
  <TD STYLE="background:white;cursor:se-resize;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
</TR>
<TR>
  <TD ALIGN="center">sw-resize</TD>
  <TD ALIGN="center">s-resize</TD>
  <TD ALIGN="center">se-resize</TD>
</TR>
<TR>
  <TD STYLE="background:white;cursor:text;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
  <TD STYLE="background:white;cursor:wait;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
  <TD STYLE="background:white;cursor:help;border-width:1px;width:75;height:25;border-color:#000000">&nbsp;</TD>
</TR>
<TR>
  <TD ALIGN="center">text</TD>
  <TD ALIGN="center">wait</TD>
  <TD ALIGN="center">help</TD>
</TR>
</TABLE>
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. maj 1999 - 13:12 #3
127>> din opskrift virker kun i explorer....

jeg tror det eneste der holder i længden er at man tager en java applet der gør det...
Avatar billede kfb Nybegynder
16. maj 1999 - 20:22 #4
127144146281  er inde på noget af det jeg mener, mem det skulle helst skifte til feks.
en animeret markør.

Det gør ikke noget hvis det bliver applet
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. maj 1999 - 21:28 #5
først og fremmest dur elsa's svar ikke en meter, men ellers så kan du måske spørge efter en applet som gør noget af det du snakker om, på en eller anden java newsgroup
Avatar billede des Nybegynder
17. maj 1999 - 09:42 #6
Hvis du afviser elsa's svar, så skal jeg nok give dig koden til animeret mussemarkør.
Avatar billede kfb Nybegynder
17. maj 1999 - 21:13 #7
Kan ikke bruge elsa´s svar.

hermed afvist

men tak for forsøget.
Avatar billede kfb Nybegynder
18. maj 1999 - 00:04 #8
?????
Avatar billede theartist Nybegynder
18. maj 1999 - 16:28 #9
Alle de appletter til java som du kunne ønske dig kan du finde her, der er i hvert fald en del og der er også en applet der laver animeret musemarkør, jeg har set den derinde på et tidspunkt!

Adressen er: http://javaboutique.internet.com/
Avatar billede hope Nybegynder
23. august 1999 - 15:10 #10
<A HREF="dok.html" style=cursor:crosshair> skulle virke, eller også var det: <A HREF="dok.html" style:cursor=crosshair> Hvis inge af dem virke, kan du skrive til mig på: crazysecret@sol.dk så kan jeg hitte det til dig!

~Hope~
Avatar billede thers Nybegynder
19. juli 2000 - 14:05 #11
Følgende skal sættes ind i mellem <HEAD></HEAD>

<Style>

a:hover {cursor:<Vælg>;}

</Style>

istedet for <Vælg> kan du skrive:
crosshair
hand
arrow

og et par stykker andre