Avatar billede dvdven Nybegynder
26. oktober 2011 - 15:14 Der er 12 kommentarer

HP DV9700 vil ikke starte op

Jeg har en HP DV9700 bærbar computer som ikke vil starte op.

Her er hvad der sker:

Der er blå lys i strømindgangen samt ved de små dioder i fronten.
Når jeg forsøger at tænde den blinker alle blå dioder på hele computeren i cirka 1 sek. hvorefter den slukker.
Der starter intet op,- heller ikke skærmen, CPU eller andet.

Jeg har forsøgt et master reset, hvor jeg har fjerne strøm, batteri osv og holdt power knappen nede.

Jeg har forsøgt at fjerne. HD - RAM - DVDDREV - WIFI MODUL osv.
men resultatet er det samme.

Hvad kan jeg gøre??
Jeg har hørt at man kan bruge varme osv. til at få et motherboard til at starte op igen,- er det en mulighed her??

Venlig hilsen
Carsten
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2011 - 15:49 #1
Hej og velkommen til Eksperten.
Dv 6000 og 9000 modellerne har det med at køre varme, og når de gør det går det ud over grafik kortet. Jeg tor dette er problemet her. I den milde grad, der kan computeren starte med sort skærm, hvor resten kører uden problemer. Der er mange videoer på nettet om disse modeller, og om hvordan man skal få liv i dem igen.
Jeg har ikke erfaring med denne operation.
http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc
Du kan dog prøve dette her:
http://www.youtube.com/watch?v=aA8XV266eIM
for at se om den så starter.
Avatar billede dvdven Nybegynder
26. oktober 2011 - 16:15 #2
Tak for dit svar,- men mit problem er ikke identisk med det viste. Når jeg forsøger at starte op,- blinker lysene og derefter slukker...Computeren Starter IKKE OP - der kører ingen CPU,- HD eller lign. MEN der er lys i Strømindgangen og i front af compteren ,- som tyder på at der cirkulerer strøm i motherboarded,- men kortslutter eller lign, når der forsøges at starte op..
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2011 - 16:25 #3
Prøv at pille harddisken og dvd drevet ud, og se om du så får skærmbillede.
Der er jo ingen tvivl om det er hardware fejl.
Men om det er tilkoblet hardware eller bundkrt der er gået, vil denne test måske klargøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2011 - 16:26 #4
DVD drevet sidder fast med en skrue, og din harddisk sidder inde bag en låge i bunden.
Hvis din ps starter skal den skrive "insert system disk".
Laver den samme fejl er det ikke disse to drev der er fejl i.
Avatar billede dvdven Nybegynder
26. oktober 2011 - 16:55 #5
tak for dit svar.. Som jeg skrev i mit indlæg, har jeg fjernet alt hardware,- trinvis ( undtagen CPU )for at udelukke hardwarefejl i HD, RAM, DVDDREV, BATTERI, WIFI MODUL osv.
Jeg får intet skærmbilled overhoved.Kun et blink af dioderne for omkring 1 sek. Jeg har fundet et youtubeklip, der viser præsis hvad der sker,- http://www.youtube.com/watch?v=ahwixADrUzY

Jeg tænker nu om det vil hjælpe i mit tilfælde med at varme Grafikchippen ( Reflow) eller er mit problem er et andet??
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2011 - 17:25 #6
Det er i hvertfald det jeg ville gøre.
Vi har en HP Dv6 som også kørte i 4 sek, og så herefter lukkede ned. Jeg kunne heller ikke der får billde frem. Jeg læste så et sted på nettet at der var en der havde sat den ind i en ovn på ca 80 grader i en time. Det prøvede jeg også med vores pc.
Batteri og harddisk havde jeg ude ved den øvelse. Efter en time fik jeg billede på maskinen.
Om det er løsningen for dig kan jeg ikke sige.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2011 - 17:31 #7
Ved en reflow får du jo også en mere koncentreret varme på selve chippen, som skal ovarmes ca til 210 grader (i følge video)
Avatar billede dvdven Nybegynder
26. oktober 2011 - 17:32 #8
Ok..satte du hele maskinen ind i ovnen?? eller kun Motherboarded??
Det er da værd at prøve
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2011 - 17:40 #9
Jeg satte hele computeren ind i ovnen.

Men hvis du næsten har pillet den adskilt, så undlad at putte skærmen derind. Jeg havde ikke lige tålmodighed til at splitte den ad, og det var jo kun et forsøg. Jeg havde næsten døsdømt den.
En reflow er den rigtigste måde at gøre det på.
Avatar billede dvdven Nybegynder
26. oktober 2011 - 17:58 #10
Det vil jeg prøve imorgen..Giver lige besked om der kommer liv;-)
Avatar billede dvdven Nybegynder
03. november 2011 - 15:41 #11
Bare til orientering til folk som skulle falde forbi dette indlæg

Så skilte jeg computer ad..således at jeg kun havde motherboarded,- og varmede grafik chippen med en koncentreret flamme. Ved test, startede CPU og blæser, kortvarigt op..men ingen held..øv. Forsøgte derefter at varme hele motherbarded i ovnen ved 100 grader i en time..ingen held.
Så eneste redning er nu et nyt motherboard.

Tak for interesse
Avatar billede dvdven Nybegynder
10. november 2011 - 07:39 #12
Denne tråd lukkes