Avatar billede kimwright Nybegynder
26. oktober 2011 - 14:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kører jeg på N eller G ?

Jeg sidder med en dell latitude E5420, men jeg skal finde ud af om jeg kører på N eller G netværk, tænker om der er et program eller en side hvor man kan tjekke det, da jeg skal tjekke det på en del computere, jeg kan se på min forbindelse at den står til 54mbit ( hvilket skulle være G ) men tænker om der er andre måder at tjekke det på.

Mvh Kim
Avatar billede dvdven Nybegynder
26. oktober 2011 - 16:03 #1
Din computer har mulighed for at køre N,- da den er født med en af disse moduler:
Wireless LAN and WiMAX Options:

Intel® Centrino® Advanced-N 6205
Intel® Centrino® Advanced -N + WiMAX 6250
Intel® Centrino® Ultimate-N 6300
Dell Wireless 1501 (802.11 b/g/n 1x1)
Dell Wireless 1530 (802.11 a/g/n 2x2)

Den nemmeste måde at finde ud af det på er at se i dit controlpanel, hvilket modul der er i netop din maskine. Her er adressen:
Kontrolpanel\System og sikkerhed\System

Herefter vælger du punktet "enhedshåndtering" i venstre side af siden. herefter trykker du på punktet "netværkskort"

Her burde du finde et af ovennævte kort.

Disse burde være N kort, men ellers må du søge lidt på netet.:
Intel® Centrino® Advanced-N 6205
Intel® Centrino® Advanced -N + WiMAX 6250
Intel® Centrino® Ultimate-N 6300

Det var bare lige et fingerpeg til en nem måde at finde ud af det på,- uden at skulle installere progammer osv.
Avatar billede kimwright Nybegynder
26. oktober 2011 - 21:32 #2
Min bærbar kører med et Dell Wireless 1501 (802.11 b/g/n 1x1)

men når jeg hopper på min et AP som et sat både til at gøre G og N så ryger den på altid på G (har tjekket at den kun kører 54mbps )

Har kigget lidt på nettet og folk skriver man igennem regedit kan "tvinge" sit kort til at gå på N, men denne funktion synes jeg ikke at kunne finde på mit kort.
Avatar billede knuf Nybegynder
26. oktober 2011 - 22:45 #3
Det er i din trådløse router, du skal "tvinge" den til at køre N.

Dette kræver naturligvis, at din router kan køre N.
Avatar billede kimwright Nybegynder
27. oktober 2011 - 08:13 #4
Routeren er en helt ny cisco, men med dobbelt radio, det er vigtigt at routeren kører BÅDE n og g, da jeg har nogen computere der kun kører g.
Avatar billede niko709 Nybegynder
28. oktober 2011 - 12:29 #5
Lige så snart du har en computer der er koblet på "g nettet" så køre de alle på det, da det er det netværkskort som køre på den ringeste forbindelse der bestemmer hvilken teknologi. det vil sige at lige så snart du kobler på med et netværkskort som skal kører på g kan du ikke hoppe på n nettet med et andet netværkskort.
Avatar billede kimwright Nybegynder
28. oktober 2011 - 12:59 #6
Jeg har fundet løsningen.

Netværkskortet er noget fusk fra dell, hvor de har skrevet i informationen at det kører b/g/n - men kortet kan slet ikke se 5ghz.

tråd lukket
Avatar billede riversen Nybegynder
30. oktober 2011 - 07:17 #7
Nu er N jo heller ikke ens betydende med 5 GHz