Avatar billede Andrethy123 Nybegynder
26. oktober 2011 - 09:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tjek listbox for bestemt tegn

Hej med jer :)
Jeg ligger inde med et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg har en listbox og en knap som skal importere en tekstfil og lægge indholdet ind i listboxen.

Tekstfilen skal indeholde tekst således

André:Thy
etellerandet:blablabla

Programmet skal tjekke hvert item i listboxen og hvis et item ikke indeholder : skal den fjerne det item, og fortsætte med at tjekke de andre.

Hvordan kan dette gøres?

På forhånd tak!
Avatar billede kalp Novice
26. oktober 2011 - 11:38 #1
arbejder ikke med VB.NET, men du kan nok gøre ca. sådan her på din listbox

listbox.RemoveAll(x => !x.Contains(":"));
Avatar billede kalp Novice
26. oktober 2011 - 11:40 #2
Du skal importere LinQ hvis ikke du har det allerede:).. i dine imports i toppen af din kodefil.
Avatar billede Andrethy123 Nybegynder
26. oktober 2011 - 12:09 #3
Ok vil lige prøve det når jeg engang er hjemme :)
Tusind tak!

Skriver lige hvordan det  går senere i aften, og så kan du jo lægge et svar ind hvis det virker!
Avatar billede Andrethy123 Nybegynder
26. oktober 2011 - 20:42 #4
Virker desværre ikke :(
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2011 - 03:18 #5
C#:

        void Button1Click(object sender, EventArgs e)
        {
            listBox1.DataSource = File.ReadAllLines(@"C:\work\lb.txt", Encoding.Default).Where(s => s.Contains(":")).ToList();
        }

VB.NET:

    Sub Button1Click(sender As Object, e As EventArgs)
        listBox1.DataSource = File.ReadAllLines("C:\work\lb.txt", Encoding.[Default]).Where(Function(s) s.Contains(":")).ToList()
    End Sub

virker her!
Avatar billede Andrethy123 Nybegynder
27. oktober 2011 - 08:25 #6
Tusind tak virkede perfekt! Skulle bare lige importere system.text, og så virker det perfekt.

Endnu engang tusind tak!
Læg et svar ind så jeg kan give dig point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2011 - 15:23 #7
svar