Avatar billede kpl Nybegynder
04. august 2001 - 01:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

session eller cookie?

Hej
Jeg er stadig en ASP-rookie men prøver alligevel. Jeg har en side som er bygget op af noget ASP-sourcekode som jeg har fra http://www.2enetworx.com/dev/index.asp Min side er simpelthen en \"kopi\" af denne adresse.
Denne sourcekode kører med cookie. På en del af filerne står følgende:
if session(\"devUserName\") = \"\" then
        session(\"devUserName\") = Decrypt(request.cookies(\"devUserName\"))
        session(\"devFullName\") = Decrypt(request.cookies(\"devFullName\"))
    end if

Mit spørgsmål er: Når jeg vil \"integrere\" andet source kode som kører med session feks.:

If Session(\"Mail_Login_Check\")=\"tswe354ds\" Then
    Response.Redirect \"/InternalMailSystem/Mail_List_Mails.asp\"
  end if

Hvad gør jeg for at undgå at brugerne skal logge ind flere gange eller rettere sagt hver gang de skifter til nogle funktioner på min side som benytter anden source kode?
Avatar billede jumpstart Nybegynder
04. august 2001 - 01:08 #1
Sørg for at både Mail_Login_check og devUserName er ens for brugeren. (har samme værdi)

Derved kan du undersøge om brugeren enten har en gyldig cookie eller session på dine sider.
Avatar billede kpl Nybegynder
04. august 2001 - 01:30 #2
Hej jumpstart

Har du mulighed for at give mig et eksempel med udgangspunkt i ovenstående?

På forhånd tak
Avatar billede kpl Nybegynder
08. august 2001 - 00:22 #3
Ingen svar...

lukkes her