Avatar billede mogenslj Nybegynder
25. oktober 2011 - 18:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny RAM kan ikke anvendes i slot 2

Jeg har købt et Kingston RAM modul tilsvarende mit bestående på 2 GB og monteret det i slot 2 på bundkortet. Det kan fungerer imidlertid ikke, og hvis jeg bruger CPU-Z eller Belarc Advisor, registreres slot 2 som tomt. Jeg har forsøgt med den nye RAM i slot 1 - ingen problem.
Her er en oversigt over min pc:

Board: MSI MS-7267 4.0
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. V17.7 11/29/2007
2040 Megabytes Usable Installed Memory
Slot 'DIMM0' has 2048 MB
Slot 'DIMM1' is Empty
Windows 7 Home Premium (x64) Service Pack 1 (build 7601)
2,00 gigahertz Intel Pentium Dual
64 kilobyte primary memory cache
1024 kilobyte secondary memory cache
64-bit ready
Multi-core (2 total)
Jeg har installeret Live Update 5 fra MSI, men kan ikke få opdateret BIOS. Har jeg andre muligheder
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2011 - 20:35 #1
Du kan prøve alt du vil. Intet vil hjælpe, for bundkortet understøtter max. 2 Gb.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2011 - 20:35 #2
Husk: http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/mogenslj

(Er det ikke irriterende at få påmindelses e-mail hele tiden?)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2011 - 20:48 #3
Avatar billede mogenslj Nybegynder
09. november 2011 - 09:59 #4
Tak til John Stigers for dit svar på mit problem.
Jeg fandt frem til vejledningen til mit bundkort og fik dit svar bekræftet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2011 - 19:46 #5
Så mangler du blot at acceptere mit svar :)