Avatar billede Hans-Kejser-Hansen Nybegynder
24. oktober 2011 - 16:22 Der er 2 kommentarer

Problem med libpng og mingw i C

Jeg prøver at få libpng til at virke i c, men få hele tiden denne fejl; "undefined reference to 'png_create_read_struct'".
Jeg har ingen problemer med at udskrive konstanter som f.eks. PNG_LIBPNG_VER_STRING.
Har prøvet med forskellige versioner af libpng og mingw, og få samme resultat.
Tror problemet måske skyldes Windows 7 64bit, da jeg før har brugt libpng under XP 32 bit.

Eksempel program:
#include <png.h>
int main()
{
  png_structp png_ptr = png_create_read_struct(PNG_LIBPNG_VER_STRING, NULL, NULL, NULL);
  return 0;
}

Kombileres med:
gcc -lpng -Wall main.c
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2011 - 20:22 #1
Husk at dit program og dit lib skal have samme bitness (32/64).
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2011 - 01:33 #2
??