Avatar billede p4trick Nybegynder
21. oktober 2011 - 18:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

JDBC? Hvordan?

Hej, jeg har lidt forvirring blandt JDBC, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få installeret det localhost? Jeg er lost blandt databaser, og ved kun hvad mySQL er, som jeg har på min hjemmeside..

Kan nogen forklare mig, hvordan jeg kan få en oracle database op på min localhost? eller kan jeg stadig bruge mysql, som jeg har på min hjemmeside, stadig med java(phpmyadmin), i form af:
(    Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver");
    Connection forb = DriverManager.getConnection("jdbc:odbc:datakilde1");
    Statement stmt = forb.createStatement();)

..og hvis nogen undre sig, ja..jeg har Javabog, derfor jeg er meget interesseret i at finde ud af dette, da det ikke forklares så meget.

Der gives 200 point, da det er et lidt stort og dumt spørgsmål!

Tak på forhånd.
Avatar billede p4trick Nybegynder
21. oktober 2011 - 18:50 #1
Jeg havde håbet på en lidt step-by-step for hvordan man kan lave en localhost oracle database, hvis muligt :)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2011 - 19:28 #2
Du kan bruge enhver database som har en JDBC driver.

Det har baade Oracle og MySQL.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2011 - 19:29 #3
For MySQL downloader du "MySQL Connector for Java" og putter dens jar fil i classpath.

Oracle JDBC driver skulle blive installeret sammen med Oracle.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2011 - 19:30 #4
For Oracle kan du connected med:

        Class.forName("oracle.jdbc.OracleDriver");
        Connection con = DriverManager.getConnection("jdbc:oracle:thin:@localhost:1521:arnepc3", "xxxx", "xxxx");

For MySQL kan du connecte med:

        Class.forName("com.mysql.jdbc.Driver");
        Connection con = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://localhost/Test", "root", "");
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2011 - 19:31 #5
Undgaa JDBC ODBC bridge - den giver ofte problemer.
Avatar billede p4trick Nybegynder
21. oktober 2011 - 20:07 #6
Hej Arne - tak for svaret!

Jeg er lidt i tvivl, hvor finder jeg classpath, mener du under workspace?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2011 - 20:50 #7
Hvis du bruger Eclipse:

hoejreklik projekt
build path
configure
libraries
add external
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2011 - 20:18 #8
og et svar fra mig
Avatar billede tokai Nybegynder
25. oktober 2011 - 19:16 #9
kører du på en server ellers vil jeg gøre som Arne
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2011 - 19:34 #10
om igen
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2011 - 01:34 #11
Tid at faa accepteret svar?