Avatar billede morten-hbm Nybegynder
21. oktober 2011 - 15:27 Der er 1 løsning

XamlParseException

Hej

Jeg har et problem, får en XamlParseException i min kode, men der står at det er i line 0, position 0. Fejlen kommer også kun sjældent, er ikke hver gang, og har svært ved at fremprovokere den hver gang.

Grunden til line 0, position 0 er fordi jeg laver min Xaml i c# via en XamlLoader.

Koden ser således ud:
#region
private static readonly string DayDataCellTemplate = @"<DataTemplate
        xmlns=""http://schemas.microsoft.com/client/2007""
        xmlns:x=""http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml""
        xmlns:converter=""clr-namespace:WorkBook.Client.Converter;assembly=WorkBook.Client""
        xmlns:local=""clr-namespace:WorkBook.Client.Views.Scheduling;assembly=WorkBook.Client"">
    <Grid>
        <Grid.Resources>
            <converter:BackGroundConverter x:Key=""BackGroundConverter"" />
            <local:CellConverter x:Key=""CellConverter"" />
            <local:CellScaleConverter x:Key=""CellScaleConverter"" />
            <local:ToolTipConverter x:Key=""ToolTipConverter"" />
        </Grid.Resources>
        <Grid Style=""{{StaticResource GridFillCell}}"" ToolTipService.ToolTip=""{{Binding {2}}}"">

            <!--DB color-->
            <Rectangle RenderTransformOrigin=""0.5,1"">
                <Rectangle.Fill>
                    <LinearGradientBrush>
                        <GradientStop Color=""{{Binding Converter={{StaticResource CellConverter}}, ConverterParameter='a{1}'}}"" Offset=""0"" />
                    </LinearGradientBrush>
                </Rectangle.Fill>
                <Rectangle.RenderTransform>
                    <CompositeTransform ScaleY=""1"" />
                </Rectangle.RenderTransform>
            </Rectangle>

            <!--Main Color-->
            <Rectangle RenderTransformOrigin=""0.5,1"">
                <Rectangle.Fill>
                    <LinearGradientBrush>
                        <GradientStop Color=""{{Binding Converter={{StaticResource CellConverter}}, ConverterParameter='{1}'}}"" Offset=""0"" />
                    </LinearGradientBrush>
                </Rectangle.Fill>
                <Rectangle.RenderTransform>
                    <CompositeTransform ScaleY=""{{Binding Converter={{StaticResource CellScaleConverter}}, ConverterParameter='{1}'}}"" />
                </Rectangle.RenderTransform>
            </Rectangle>

            <!--Gradient color-->
            <Rectangle RenderTransformOrigin=""0.5,1"">
                <Rectangle.Fill>
                    <LinearGradientBrush EndPoint=""0,0"" StartPoint=""0,1"">
                        <GradientStop Offset=""1"" Color=""Transparent""/>
                        <GradientStop Color=""#33000000""/>
                    </LinearGradientBrush>
                </Rectangle.Fill>
                <Rectangle.RenderTransform>
                    <CompositeTransform ScaleY=""{{Binding Converter={{StaticResource CellScaleConverter}}, ConverterParameter='{1}'}}"" />
                </Rectangle.RenderTransform>
            </Rectangle>

            <!--Text-->
            <TextBlock Style=""{{StaticResource WBColumnNumberTextBlock}}"" Text=""{{Binding {0}, StringFormat=N2}}"" FontSize=""10""/>
        </Grid>
</DataTemplate>";
#endregion
#region
private static readonly string HoursNotAllocedCellTemplate = @"<DataTemplate
                xmlns=""http://schemas.microsoft.com/client/2007""
                xmlns:x=""http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml""
                xmlns:converter=""clr-namespace:WorkBook.Client.Converter;assembly=WorkBook.Client"">
            <Grid>
                <Grid.Resources>
                    <converter:BackGroundConverter x:Key=""BackGroundConverter"" />
                </Grid.Resources>
                <Grid Style=""{{StaticResource GridFillCell}}"">
                    <TextBlock Style=""{{StaticResource WBColumnNumberTextBlock}}"" Text=""{{Binding {0}, StringFormat=N2}}"" FontSize=""10""/>
                </Grid>
        </DataTemplate>";
#endregion
#region
private static readonly string TotalCellTemplate = @"<DataTemplate
        xmlns=""http://schemas.microsoft.com/client/2007""
        xmlns:x=""http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml""
        xmlns:converter=""clr-namespace:WorkBook.Client.Converter;assembly=WorkBook.Client""
        xmlns:local=""clr-namespace:WorkBook.Client.Views.Scheduling;assembly=WorkBook.Client"">
    <Grid>
        <Grid.Resources>
            <converter:BackGroundConverter x:Key=""BackGroundConverter"" />
            <local:CellConverter x:Key=""CellConverter"" />
            <local:CellScaleConverter x:Key=""CellScaleConverter"" />
        </Grid.Resources>
        <Grid Style=""{{StaticResource GridFillCell}}"">
            <!--Color-->
            <Rectangle RenderTransformOrigin=""0.5,1"">
                <Rectangle.Fill>
                    <LinearGradientBrush>
                        <GradientStop Color=""{{Binding Converter={{StaticResource CellConverter}}, ConverterParameter='Total'}}"" Offset=""0"" />
                    </LinearGradientBrush>
                </Rectangle.Fill>
                <Rectangle.RenderTransform>
                    <CompositeTransform ScaleY=""{{Binding Converter={{StaticResource CellScaleConverter}}, ConverterParameter='Total'}}"" />
                </Rectangle.RenderTransform>
            </Rectangle>
            <!--Gradient color-->
            <Rectangle RenderTransformOrigin=""0.5,1"">
                <Rectangle.Fill>
                    <LinearGradientBrush EndPoint=""0,0"" StartPoint=""0,1"">
                        <GradientStop Offset=""1"" Color=""Transparent""/>
                        <GradientStop Color=""#33000000""/>
                    </LinearGradientBrush>
                </Rectangle.Fill>
                <Rectangle.RenderTransform>
                    <CompositeTransform ScaleY=""{{Binding Converter={{StaticResource CellScaleConverter}}, ConverterParameter='Total'}}"" />
                </Rectangle.RenderTransform>
            </Rectangle>
            <!--Text-->
            <TextBlock Style=""{{StaticResource WBColumnNumberTextBlock}}"" Text=""{{Binding {0}, StringFormat=N2}}"" FontSize=""10""/>
        </Grid>
</DataTemplate>";
#endregion

Årsagen til at jeg har det i en XamlLoader er fordi det er kolonner til et datagrid som bliver lavet dynamisk.

Jeg har 2 Converter på, hvor CellScaleConverter enten returnere et tal mellem 0.0 til 1.0 eller 1, aldrig null. Den anden CellConverter returnere en farve kode som f.eks. #0000FF, heller ikke null på noget tidspunkt.

Nogen der kan gennemskue hvor fejlen evt. kan være placeret henne?
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
15. november 2011 - 10:59 #1
Lukker