Avatar billede qwerty12 Nybegynder
19. oktober 2011 - 07:33 Der er 3 kommentarer

Mobil - "velkommen til" beskeder m.m

Hvordan kan man deaktiverer de sms beskeder man får når man ankommer til et nyt land ?. Jeg ved de kan deaktiveres men kan ikke google mig frem til det, så man altså ikke modtager en sms med "velkommen til xxxx" og så en lang smøre om priser osv.

En anden ting - Kan man ændrer sprog på ens voicemail. Dvs. når man skal ringe op og aflytte beskeder er det dansk tale omkring "tryk 1 for aflytning" osv, kan man på en eller anden måde ændrer det til engelsk ? (har tdc)
Avatar billede Wally73 Mester
19. oktober 2011 - 08:07 #1
Du skal kontakte TDC om begge ting, da det er noget der kører på deres system og ikke på telefonen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2011 - 14:26 #2
Den sms er teleselskaberne blevet pålagt af EU at skulle sende ud.
Det er ikke muligt at fravælge denne - uanset hvilket teleselskab man har.
Det ville også være ret uheldigt hvis man kunne. Sikke nogen sager der kunne blive ud af det mellem kunderne og selskaberne når kunden har glemt han har fravalgt denne obligatoriske service.

Sproget sætter du selv op: http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/mobil/voicemail/voicemail_miniguide_dk_2.pdf
Avatar billede qwerty12 Nybegynder
20. oktober 2011 - 08:08 #3
Kan da så lige sige, at det godt kan lade sig gøre at afmelde den service.
Her er svaret jeg fik fra TDC

Tast 3 (indstilling af Voicemail)
Tast 1 (ændring af sprog)
Tast 2 (engelsk). Man kan ikke vælge tysk.
Jeg har vedhæftet Voicemail guide på dansk og engelsk.

Jeg har fundet frem til følgende angående afmelding/tilmelding til RoamingPrisInfo:
*138*0#      afmeld prisinfo sms
*138*1#      tilmeld prisinfo sms