Avatar billede sneska Nybegynder
18. oktober 2011 - 19:09 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Surftown db connect problem

Hej eksperter
Jeg har loadet db ind phpmyadmin men det virker ikke.
<?php
$link=mysql_connect('mydb24.surf-town.net', 'db_navn', 'pass') or die("kan ikke forbinde til surf-town database");
mysql_select_db('db_navn') or die("kan ikke åbne datababserne");
?>
Den henter ikke indhold fra db ud på siden. Er der nogen der ved hvad der kan være galt?
Avatar billede NielsErikP Mester
18. oktober 2011 - 19:18 #1
Hej...

Skal du ikke sige:

  mysql_select_db('db_navn', $link) or die("kan ikke åbne datababserne");

Bare en tanke.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
18. oktober 2011 - 19:25 #2
$link=mysql_connect('mydb24.surf-town.net', 'db_navn', 'pass') or die("kan ikke forbinde til surf-town database");
mysql_select_db('db_navn') or die("kan ikke åbne datababserne");

er det bevist du har db_navn både i connect og i select, og bruger du det rigtige username/password til din connect, og det rigtige database navn

en "normal" connect på en localhost ser sådan ud
<?php
    $conn = mysql_connect ("localhost", "root", "", true);
    if (! $conn )     die( 'Could not connect: ' . mysql_error ());
    mysql_select_db("test") or die('Could not select database ');
    mysql_set_charset('utf8',$conn);
?>
Avatar billede sneska Nybegynder
18. oktober 2011 - 19:26 #3
Det hjalp ikke, tak for svar :)
desuden har jeg brugt præcis denne måde til at logge på surftown og gigahost, jeg aner virkeligt ikke hvorfor den ikke henter indhold ud på siden .. :(
Avatar billede majbom Novice
18. oktober 2011 - 19:29 #4
hvis du ikke får fejl når du prøver at forbinde og vælge database er det jo nok længere fremme der skal søges efter fejlen.

hvordan ser koden ud der ikke viser noget?
Avatar billede sneska Nybegynder
18. oktober 2011 - 19:39 #5
@splazz, den henter det fint ud på localhost, men jeg kan åbenbart ikke forbinde til db. Er det koden på siden du mener?

@ronols, password er det som jeg oprette på surftowns phpmyadmin.
Root er jeg ikke helt sikker på om er db_navn el. brugernavn på surftown. db_navn er jeg helt sikker på er rigtigt.
Avatar billede majbom Novice
18. oktober 2011 - 19:43 #6
får du én af de her fejl:

"kan ikke forbinde til surf-town database"
"kan ikke åbne datababserne"

?

hvis ikke og du mener at den ikke kan forbinde, så prøv at sæt error_reporting til, for det er det nok ikke så...

error_reporting(E_ALL);

i toppen af dokumentet
Avatar billede sneska Nybegynder
18. oktober 2011 - 19:53 #7
Jeg får ikke nogen fejl, har sat den i index i toppen og config filen, intet.
Avatar billede majbom Novice
18. oktober 2011 - 19:56 #8
og du har data i din tabel også?
Avatar billede sneska Nybegynder
18. oktober 2011 - 20:05 #9
Avatar billede majbom Novice
18. oktober 2011 - 20:13 #10
har du "or die" efter din query?
Avatar billede sneska Nybegynder
18. oktober 2011 - 20:16 #11
<?php
                $sql = mysql_query("SELECT djm_pages.page_content FROM djm_pages WHERE page_id = 1") or die(mysql_error());
                $row= mysql_fetch_assoc($sql);
                echo $row['page_content'];
            ?>
Avatar billede majbom Novice
18. oktober 2011 - 20:53 #12
hmm, den vil jeg sq lige sove på - jeg kan ikke lige komme på flere ideer...
Avatar billede sneska Nybegynder
18. oktober 2011 - 21:03 #13
Tak for hjælp alle sammen :) godnat
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
18. oktober 2011 - 23:29 #14
er du sikker på det er helt godt at have html code i din tabel ??
data er jo "<p> skal i holde en fest ...."
læser du det inde i noget php code kan det muligvis give problemer.

jeg kan huske en anden bruger der tidligere har været problemer med udtræk af noget php code fra en db.

prøv at selecte page_id = 6
måske du skulle kigge på http://dk2.php.net/manual/en/function.htmlentities.php
Avatar billede sneska Nybegynder
19. oktober 2011 - 10:54 #15
@ronols, nej man an aldrig være sikker, men jeg har brugt det før, og den burde kunne det. Jeg bruger CKEditor i backend som også laver style og 'kaster' det ind ind i db. Iøvrigt kom jeg til at slette alt text fra siderne men heldigvis var det jo i db, så jeg kopierede indholdet fra og pastede det ind på siderne, og der er 3 gange så meget kode nu :) Jeg har først mulighed for at teste det senere idag.
Avatar billede NielsErikP Mester
19. oktober 2011 - 13:01 #16
Hej..

    $host = "localhost";     //skal ikke ændres i 90% af tilfældende
    $bruger = "root";        //"navn på din bruger"; //se de udleverede papirer/spørg dit webhotel
    $kodeord = "";             //dit personlige password
    $database = "";    //"navn på din database"; //se de udleverede papirer/spørg dit wehotel

    $db = mysql_connect($host,$bruger,$kodeord)or die ('Der kunne ikke forbindes til databasen. Fejl: ' . mysql_error());    //der connectes til databasen
    mysql_select_db($database,$db);

Oprettet table :

CREATE TABLE addresser (
    Navn VARCHAR(60),
    Adresser VARCHAR(60),
    Postnummer INT,
    Bynavn VARCHAR(60)
);

Hentning af Data:

<?php

  $sql = "SELECT Navn, Adresse, Postnummer, Bynavn FROM addresser";

$resultat mysql_query($sql);

echo "table"
while($post = mysql_fetch_array($resultat) ) {
    echo "<tr>";
    echo "<td>" . "$post['Navn'] . "</td>";
    echo "<td>" . "$post['Adresse'] . "</td>";
    echo "<td>" . "$post['Postnummer'] . " " . $post['Bynavn'] . "</td>";
    echo "</tr>";
}
echo "</table>";

?>

Avatar billede NielsErikP Mester
19. oktober 2011 - 13:03 #17

  $resultat = mysql_query($sql);

Avatar billede sneska Nybegynder
20. oktober 2011 - 18:46 #18
Så virker det :)) jeg ved ikke hvorfor/hvordan men det jeg troede ikke virkede virker idag. Så jeg havde gjort det rigtigt.
Tusind tak for hjælp til Jer alle sammen - nu ved jeg ikke hvem der vil have points ? :D I har sådan set alle gjort en indsats, enten tager 1 af jer de 75 eller også må jeg oprette 2 extra spørgsmål :)
Avatar billede sneska Nybegynder
20. oktober 2011 - 18:48 #19
øhh..det jeg ville sige i starten var at jeg testede det én gang til efter at have skrevet til surftowns support og fået bekræftet host, user, pass :) og så virkede alligevel , heldigvis !
Avatar billede majbom Novice
20. oktober 2011 - 19:58 #20
super det virker!

hvad med at vi alle ligger et svar og du accepterer alle sammen? så deler vi de 75p :)
Avatar billede sneska Nybegynder
20. oktober 2011 - 20:30 #21
god idé :)
Avatar billede majbom Novice
20. oktober 2011 - 20:56 #22
det skulle jo egentlig have været et svar :)

men hvad, vi har jo god tid mens vi venter på resten...
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
20. oktober 2011 - 21:02 #23
så smider jeg også et svar :), så behøver du ikke vente på mig længere :)
Avatar billede NielsErikP Mester
20. oktober 2011 - 21:38 #24
Hej..
Svar :-), Godt du fik det til at virke!
Avatar billede majbom Novice
23. oktober 2011 - 21:16 #25
tfp :)
Avatar billede NielsErikP Mester
24. oktober 2011 - 00:04 #26
Hej..
Tak for point :-)