Avatar billede farving Nybegynder
18. oktober 2011 - 09:42 Der er 1 løsning

DLL projekt i C

Jeg har oprettet et projekt i Visual Studio, hvor jeg vil lave en DLL fil i C..

Mit projekt er oprettet som et WIN32 console application, under advanced er der valgt DLL og empty project..

Mit problem er at jeg får en hel stribe af errors fra cmath, hvilken er et standard bibliotek..

Eksempel på error:
Error    1    error C2061: syntax error : identifier 'acosf'    c:\program files (x86)\microsoft visual studio 10.0\vc\include\cmath    19    1    DLL library
Error    2    error C2059: syntax error : ';'    c:\program files (x86)\microsoft visual studio 10.0\vc\include\cmath    19    1    DLL library
Error    3    error C2061: syntax error : identifier 'asinf'    c:\program files (x86)\microsoft visual studio 10.0\vc\include\cmath    19    1    DLL library
Error    4    error C2059: syntax error : ';'    c:\program files (x86)\microsoft visual studio 10.0\vc\include\cmath    19    1    DLL library

Any solution?

Header file:

#ifndef _DLL_LIBRARY_H_
#define _DLL_LIBRARY_H_
#include <iostream>

#if defined DLL_EXPORT
    #define DECLDIR __declspec(dllexport)
#else
    #define DECLDIR __declspec(dllimport)
#endif

extern "C"
{
    // Prototypes for Functions to export
    DECLDIR int Add(int a, int b);
    DECLDIR void Output(void);
}
#endif

Source file:
#include <iostream>
#include "DLL_Library.h"

#define DLL_EXPORT

extern "C"
{    // Declarations of functions
    DECLDIR int Add(int a, int b)
    {
        return (a+b);
    }
    DECLDIR void Output( void)
    {
        printf("DLL Called!");
    }
Avatar billede farving Nybegynder
18. oktober 2011 - 14:04 #1
Problem fundet.. Var åbenbart fordi jeg includerede iostream, hvilket er et C++ OOP bibliotek og jeg havde sat compileren til at compile i C..