Avatar billede henrik2008 Nybegynder
17. oktober 2011 - 10:25 Der er 1 løsning

mysql/php overfør poster til html menu?

hej, jeg har lavet et mindre cms, det virker 100%, mangler bare noget grafik.
jeg vil nu godt lave et klik system, så folk kan klikke istedet for at skrive en forspørgsel i et input felt.
eks, hvis en bruger har skrevet en artikel og vil se alle sine artikeler (tekst/html form!), kan han skrive navnet på artikelen (der bliver i forvejen vist en liste over brugrens artikler fra mysql databasen).
istedet for mangler jeg at lave en hmtl form med selecet og putte alle poster fra selve bruger fra mysql databasen ind i select hmtl drop down menuèn (eller andet klikbart hmtl kode, ikke javascript!).
måske skal jeg når jeg har udtrukket alle poster fra mysql, overføre dem til et array ?.
man kan også bruge for løkke og selve antal poster med count der tæller alle poster som er bestemt af mysql query select *from tabel where artikler.
jeg har fået lidt til at virke men skal lige lege lidt med det før det virker.
er det nogle der har en bedre ide ?.

her er et lille eks, hvordan man kunne gøre, dette eks, er ikke brugtbart, da jeg har nogle fejl osv, med vilje, da det kun er et eks!.

<?php
$forbindelse = mysql_connect('yyyyyy', 'xxx', 'kode');

mysql_selectdb('base');

$result2=mysql_query('SELECT * FROM cms');

while ($row=mysql_fetch_array($result2) or die(mysql_error()))

{

echo '<form name="myform" action="http://localhost/visartikler.php" method="POST"><select> <option value="'.echo $row['artikelnavn'].'">artikel</option> >'.</select>';

}

?>

problemet er at jeg parser for meget kode og tekst i en php echo line, det ved jeg godt det er forkert, jeg mangler egentlig bare  at overføre alle poster til et array,
med en for løkke med count ??, der bliver udskrevet til html formen til value feltet i html menuen, så bruger ikke behøver at taste selve navne på selve artikelen/posten fra mysql
databasen, en istedet kan klikke på selve felter med html selct optione osv. altå et klikbart menu!.

er der nogle der har tjek på hvordan man gør ?.
Avatar billede henrik2008 Nybegynder
16. januar 2012 - 10:42 #1
Hvordan lukker man det spørgsmål, da det ikke er aktuelt mere ?.
jeg prøver at klikke på "svar (til løsning og pointgivning)".

eksperten.dk point system ret besværlig.