Avatar billede syko Praktikant
16. oktober 2011 - 17:08 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få adgang til harddisk uden formatering?

Hej. Jeg har haft problemer med en bærbar der ikke vil starte op , nu vil jeg så prøve og redde dataen på disken , og når jeg prøver og tilslutte den via usb til en anden bærbar , skriver win7 at man ikke kan få adgang til disken uden formatering.

Findes der en måde jeg kan få windows til og lade mig komme ind på disken uden formatering , jeg kan godt se disken i diskdrev.'

På forhånd tak :)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2011 - 18:26 #1
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 18:42 #2
Hvad står der om disken i Diskhåntering, Unallocated, RAW eller?
Hvis der står RAW er der mulighed for at genskabe filtabellen, så windows kan se partitionen, men står der Unallocated, får du brug for et data recovery program.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2011 - 18:50 #3
Det er nok at overtage ejerskabet, har lige gjort det for en kammerat. Nøjagtig samme situation.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 18:58 #4
Men hvordan overtager man ejerskabet, når man ikke kan komme ind på disken?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2011 - 19:06 #5
Følger beskrivelsen i linket....som skrevet, jeg har lige gjort det.  :-)
Avatar billede buttwipe Juniormester
16. oktober 2011 - 19:11 #6
Jeg tror Vejmand blander tingene sammen. Det her drejer sig ikke om rettigheder.
Avatar billede buttwipe Juniormester
16. oktober 2011 - 19:16 #7
@ vejmand

Windows vil jo heller ikke meddele at du er nødt til at formattere disken for at få adgang til den, hvis det bare drejer sig om rettigheder. Så forudser jeg i hvert tilfælde en del retssager for Microsoft.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 19:16 #8
Ja enten har vejmand læst for hurtigt, eller også er det mig, som ikke forstår det:)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2011 - 19:18 #9
Okay, det bestemmer i.....men jeg skriver det gerne igen: har lige gjort det for en kammerat. Nøjagtig samme situation.  :-)
Avatar billede buttwipe Juniormester
16. oktober 2011 - 19:21 #10
Problemstillingen i indlægget er ikke den samme som i linket, så den tror jeg ikke på.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 19:24 #11
How to Take Ownership in Windows 7
1. Locate the file or folder on which you want to take ownership in windows explorer.
Det må da forudsætte, at man kan komme i kontakt med disken?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2011 - 19:26 #12
Okay, jeg står af her.....

Til syko: Prøv min løsning, og du vil se hvor let det er.
Avatar billede buttwipe Juniormester
16. oktober 2011 - 19:31 #13
Jeg tror det er meddelelsen på det første billede der kommer frem?

http://www.easeus.com/datarecoverywizard/recover-raw-drive.htm
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2011 - 19:35 #14
Nemlig!!!!!
Og så klikker du på No og derefter overtager du ejerskabet og henter dine data............meget simpel.......
Avatar billede syko Praktikant
16. oktober 2011 - 19:37 #15
Jeg kan ikke finde fanen sikkerhed , da jeg ikke kan komme ind på disken
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2011 - 19:39 #16
Kan du ikke højreklikke på drevet?
Det gjorde jeg uden problemer.......
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 19:43 #17
#16
Fanen sikkerhed kan ikke ses hvis disken står som ualloceret.
Avatar billede syko Praktikant
16. oktober 2011 - 19:44 #18
Jo det kan jeg godt , men der er ikke nogen fane der hedder sikkerhed efter jeg har trykket egenskaber.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2011 - 19:46 #19
Okay, det havde jeg ingen problemer med.....
Avatar billede syko Praktikant
16. oktober 2011 - 19:59 #20
Okay træls nok
Avatar billede buttwipe Juniormester
16. oktober 2011 - 20:03 #21
Det er fordi det grundlæggende problem ikke har været det samme i de to situationer.
Du skal skifte ejerskabet for at få adgang til drevet når du vil tilgå det fra en anden pc, men det har ikke noget med fejlen i filsystemet at gøre. Den bliver ikke rettet fordi man tager ejerskab over drevet.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 20:11 #22
Avatar billede buttwipe Juniormester
16. oktober 2011 - 20:11 #23
@ syko

Er der ikke en rigtig IT nørd i din omgangskreds.
Der er ikke noget værre end langdistance dataredning, hvis du forstår hvad jeg mener?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 20:13 #24
Måske skulle jeg lige skrive, at det første billede er fra et alloceret (formateret) drev, det andet fra et ualloceret. Så nej man kan ikke overtage ejerskab.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 20:16 #25
Hvis man ser på mit indlæg #2 er der ikke noget langhåret i det. Det er da ganske enkelt:)
Avatar billede buttwipe Juniormester
16. oktober 2011 - 20:18 #26
Alt er enkelt, når man ved hvad man laver!  ;-)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 20:23 #27
Eller også spørg man f.eks her på E. :)
Avatar billede buttwipe Juniormester
16. oktober 2011 - 20:37 #28
Nu er det ganske vist nogle år siden jeg sidst stod i sådan en situation, men såvidt jeg husker er der ikke andre løsninger end et recovery program og formattering.
Avatar billede syko Praktikant
30. november 2011 - 16:58 #29
Ingen løsning der virkede :( , /lukker