Avatar billede Mickger Mester
12. oktober 2011 - 23:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med netværket

Hej Eksperten!

Jeg har et lille problem med mit netværk...

Det hele handler om at når jeg tilslutter en spil server imens en anden pc fra mit hjemme netværk er på den server kan jeg ikke tilslutte... kort sagt jeg kan ikke sidde og spille med en ven på samme server

Kan du være noget med ip'en?? noget jeg skal ændre på routeren?(min mave fornemmelse siger det har noget med den at gøre)
Avatar billede Wally73 Mester
13. oktober 2011 - 01:46 #1
Det lyder mest af alt som en begrænsning på serveren, f.eks. er der flere spilsider, hvor man spiller om penge, hvor det ikke er tilladt, da det gør at man får store fordele.
Avatar billede Mickger Mester
13. oktober 2011 - 11:20 #2
Det er en Garry's mod server... et mod til counter strike source...
Avatar billede juleulven Nybegynder
13. oktober 2011 - 15:51 #3
kontroller følgende ting:

1. at du rent faktisk HAR en router og ikke et ADSL modem
2. at din VEN har en IP.adresse i samme scope som serveren
3. at din servers lokale windows firewall tillader adgang
Avatar billede Mickger Mester
13. oktober 2011 - 16:07 #4
Har et ADSL modem
samme scope?
Avatar billede juleulven Nybegynder
13. oktober 2011 - 17:13 #5
nej ...ved et "Modem" modtager du en IP-adresse direkte fra internetleverandøren direkte til computeren.
I det tilfælde vil computerene få en adresse der er meget forskellige fra hinanden...
f.eks 83.92.129.65 & 129.23.43.12

ved en router får routerens yderside en offentlig IP-adresse også er routeren DHCP for alle klienterne. Alle klienterne på indersiden vil så få en ip-adresse i samme scope.

dvs 192.168.1.100 og 192.168.1.101 osv
dette betyder, at enhederne via et LAN (Local area network) kan tale sammen og når man så tilgå internettet laver routeren en "oversættelse" fra indersiden (LAN) til Ydersiden (WAN~ world area network)
Avatar billede Mickger Mester
11. januar 2012 - 11:00 #6
Er der ingen som vil have point?
Avatar billede juleulven Nybegynder
11. januar 2012 - 17:07 #7
hvis sagen er løst så gerne :)