Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
12. oktober 2011 - 21:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

giga lan meget langsomt ligemeget hvad jeg gør . hjæælp :-)

har prøvet alt hvad jeg kan finde på nu .. har 2 pcer begge 2 med windows 7 ultimate den ene bruger jeg som mediecenter inde i stuen det er en soltek cubic med 3ghz prosessor og 1gb ram, 200gb hdd, og et helt nyt 10/100/1000 netkort til formålet :-)
har så tilsluttet den til min gigaswitch med et cat6 netkabel har derefter koblet min egen pc til gigaswitch'en, også med et cat 6 kabel og så lyser alle knapperne på switchen også at den nu kører med 1000.. og gigaswitchen har jeg så tilsluttet min router .. pyha længere forklaring :-( mit problem er at jeg kun får en meget lav hastighed på mit interne netværk når jeg overfører filer (også store filer på 3gb eller over) imellem dem .. ligger på 5-7mb/sec og det er efter min mening langt under hvad jeg skulle kunne få ud af det . .

Alle drivere er blevet opdateret .. på begge pcer

har prøvet alt nu syntes jeg .. har også prøvet med ftp .. stadig det samme .. skal lige siges at min egen pc's netkort også understøtter 10/100/1000 så det kan heller ikke være det

har ingen firewalls, antivirus, adaware, spyware, eller noget i den retning installeret eller nogen som helst programmer som skulle kunne sløve hastigheden ned

begge netkort kører også med 1gbit fuld duplex der må da være noget jeg kan gøre her . .

har altid hadet netværk lol kan aldrig få det til at køre ordentligt . . altid med lave hastigheder så pls hvis der er nogen kloge mennesker derude som kan hjælpe ville jeg blive lykkelig :-) det ser ud som om jeg kun kan give 200 points til vinderen så der er 200 points på højkant hvis nogen kan hjælpe :-)
Avatar billede Wally73 Mester
13. oktober 2011 - 01:50 #1
I de fleste tilfælde kører netværket faktisk perfekt, men maskinerne er ikke optimeret til at modtage og sende data hurtigt nok.

De typiske fejl er lille mængde ram og langsom harddisk eller harddisk-controller.
Der skal faktisk bruges en del ram til udnytte en 1Gb/s forbindelse optimalt og dataene skal også hurtigt kunne flyttes fra rammen og ned på harddisken.
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
13. oktober 2011 - 02:50 #2
er nu ikke ude på at få det hurtigste lan i verden .. men jeg mener bare 5mb/sec .. det er ikke godt nok for et rent gigalan med cat 6 kabler og det hele .. harddisken i mediemaskinen er på 200gb og har 16mb cache min egen maskine har en 1tb med 64 mb cache og min maskine har 6gb ram og mediemaskinen har 1gb godt nok .. men det er lige meget hvad for en maskine jeg henter fra det er samme hastighed alligevel . har set flere sige at de får en betydelig bedre hastighed med feks ftp men det gør min ikke

jeg prøvede først med det netkort som sidder i mediemaskinen som er et 10/100 kun .. og der lå hastigheden på omkring 3 mb/sec og da jeg satte det giga netkort i blev den lidt højere imellem 5-7mb/sec for det meste kun 5mb så det er altså ikke fordi at maskinen ikke kan flytte de dataer. siden den godt kan forøge hastigheden ved at få et giga netkort i. for hvis begrænsningen lå ved de 3mb mht hdd og ram så ville den jo ikke rigtigt kunne forøge den lige meget om der kommer et 1000 netkort i eller ej

er sikker på at det er noget indstillings noget som er galt

mit internet kører med 50mbit og der kommer jeg snildt op på 5mb/sec med mange filer samtidigt og der er ingen af pc'erne der har problemer med at modtage de filer .. tror jeg vil prøve at købe mig et krydset kabel og så prøve direkte imellem pcerne og se om det måske hjælper .. syntes bare det er mærkeligt det her .. og det har altid været sådan med mine netværk lige meget hvad for nogen pcer jeg har sat på netværket  .. og nu har jeg oveni købet opgraderet det hele med de rigtige kabler og switch og det hele .. så skal den sq op over de 10mb/sec skulle jeg ihvertfald mene
det kan bare ikke være rigtigt
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
13. oktober 2011 - 02:56 #3
forresten .. hvis jeg overfører en fil på 700mb imellem nogle af mine hdd's som sidder i min egen pc så ligger overførslerne på omkring 50mb/sec og på mediemaskinen på nogenlunde det samme ..så i princippet skulle de ihvertfald godt kunne overføre med 50mb/sec .. selvfølgelig ikke over lan men hdd'ene er ihvertfald i stand til det
13. oktober 2011 - 06:54 #4
Pssst: Har du WIN7 SP1 (ServicePack1) på begge PC'er ?
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
13. oktober 2011 - 12:19 #5
ja  .. alt er opdateret på begge pc'er også windows :-) men det er samme problem hvis jeg bruger min kones bærbare .. og sætter kabel i den .. er med windows xp også fuldt opdateret med drivere og windows . . jeg får nøjagtigt den samme hastighed ud af det
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
11. november 2011 - 05:06 #6
hej igen .. er ked af den lange svartid fra min side af .. men det VAR sku det med SP1 der manglede ved ikke hvorfor jeg ikke havde sp1 ins på min egen pc .. men det hjælper jo at chekke sådan noget før man siger at alt er opdateret lol .. så karise_larry giver du lige et svar så får du points ?
og tusinde tak til alle for hjælpen :-)
mit netværk ligger nu på imellem 50-60mb/sec ved overførsel så det er bare kanon
11. november 2011 - 07:06 #7
Ping..

Mente nok at SP1 havde noget ændringer/forbedringer i den retning ...