Avatar billede TumseMM Nybegynder
12. oktober 2011 - 17:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHPMyAdmin - config.inc.php password ændring??

Hej eksperten.dk!

Har lige ændret mit kodeord til phpmyadmin, men nu hvor jeg prøver at gå ind på min localhost og videre til phpmyadmin, viser den denne error:

"phpMyAdmin forsøgte at forbinde til MySQL-serveren, og serveren afviste forbindelsen. Du bør tjekke host, brugernavn og kodeord i config.inc.php og sikre dig at de svarer til den information du har fået af administratoren af MySQL-serveren."

Har prøvet at google problemet, og alle siger at jeg bare skal ind i config.inc.php og koden til den kode jeg har ændret den til på phpmyadmin. Men jeg aner ikke hvordan jeg gør.

det her er config.inc.php:

<?php
/**
* Config file view and save screen
*
* @package    phpMyAdmin-setup
* @author    Piotr Przybylski <piotrprz@gmail.com>
* @license    http://www.gnu.org/licenses/gpl.html GNU GPL 2.0
* @version    $Id: config.inc.php 12348 2009-04-14 10:19:02Z nijel $
*/

if (!defined('PHPMYADMIN')) {
    exit;
}

/**
* Core libraries.
*/
require_once './setup/lib/FormDisplay.class.php';
require_once './setup/lib/index.lib.php';

$config_readable = false;
$config_writable = false;
$config_exists = false;
check_config_rw($config_readable, $config_writable, $config_exists);
?>
<h2><?php echo $GLOBALS['strSetupConfigurationFile'] ?></h2>
<?php display_form_top('config.php'); ?>
<input type="hidden" name="eol" value="<?php echo htmlspecialchars(PMA_ifSetOr($_GET['eol'], 'unix')) ?>" />
<?php display_fieldset_top('', '', null, array('class' => 'simple')); ?>
<tr>
    <td>
        <textarea cols="50" rows="20" name="textconfig" id="textconfig" spellcheck="false"><?php
            echo htmlspecialchars(ConfigFile::getInstance()->getConfigFile())
        ?></textarea>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td class="lastrow" style="text-align: left">
        <input type="submit" name="submit_download" value="<?php echo $GLOBALS['strSetupDownload'] ?>" class="green" />
        <input type="submit" name="submit_save" value="<?php echo $GLOBALS['strSave'] ?>"<?php if (!$config_writable) echo ' disabled="disabled"' ?> />
    </td>
</tr>
<?php
display_fieldset_bottom_simple();
display_form_bottom();
?>

Sætter pris på alt form for hjælp!!
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2011 - 00:22 #1
That is not a config.inc.php file !
Avatar billede TumseMM Nybegynder
13. oktober 2011 - 17:23 #2
underligt. der var åbenbart 2 filer, der næsten hed det samme. giv svar for points :) tak for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2011 - 17:44 #3
svar