Avatar billede Leoking Nybegynder
12. oktober 2011 - 16:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

beskrivelse af $count=mysql_num_rows($result);

Nogen der kan komme med en beskrivelse på hvad $count=mysql_num_rows($result);

if($count==1){

gør? ..

:)
12. oktober 2011 - 16:59 #1
Den tæller hvor mange resultater du får fra en query.  Nogle gange forventer du precist et resultat, hvis du søger efter noget der skal være unikt såsom en login.  Hvis $count så er større end 1 eller 0 har du en fejl.
Avatar billede Leoking Nybegynder
12. oktober 2011 - 17:13 #2
Tak skal du have :D et svar tak
12. oktober 2011 - 17:20 #3
Svar fra mig.
Avatar billede olebole Juniormester
12. oktober 2011 - 19:16 #4
<ole>

- men forventer du kun én række, bruger du LIMIT 1 i din query, så der ikke bruges tid og kræfter på at forsøge at finde flere, når den ene allerede er fundet

/mvh
</bole>
Avatar billede majbom Novice
13. oktober 2011 - 22:00 #5
-> #4 - som igen kommer an på feltet der står i WHERE-clause - hvis det er et unikt felt, er LIMIT overflødig...
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2011 - 22:15 #6
Yups, men antallet af rækker bliver ikke over én i nogle af tilfældene - hvilket egentlig var min pointe, selvom man ikke umiddelbart kan læse det ud af kommentaren  =)
Avatar billede majbom Novice
13. oktober 2011 - 22:24 #7
okay, bare i orden.
13. oktober 2011 - 23:21 #8
Jeg forstod spørgsmålet således, at spørgeren i en kode var stødt på en bestemt formulering og ønskede at vide betydningen deraf.  Det kode afsnit var åbenbart fra en situation hvor det videre forløb af programmet afhang af, om der var præcise 1 resultat - man kan for eksempel forestille sig en diagnoserende forespørgsel til at undersøge, om der skulle være sneget sig duplikat brugernavn/password ind i en tabel.)

Der er naturligvis mange andre forespørgsel situationer'.  Man kan snakke om situationer, hvor der kan være adskillige resultater, men man kun har brug for et resultat, hvilket man så kan få ved hjælp af limit, og om situationer, hvor der ved søgning på unikke felter kun kan komme et resultat og hvor limit så ikke er nødvendigt. O.s.v.

Men der kan vel også være fordele ved at begrænse indlæggene til det oprindelige spørgsmål som formuleret af spørgeren (med mindre spørgeren selv udvider det.)  Hvis et medlem så mener, at der er behov for en videre gennemgang af et område er det vel hvor guides kommer ind.
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2011 - 23:43 #9
Jeg forholdt mig bare til teksten i dit første indlæg. Og det kan vel også have sine fordele at forholde sig til, hvad andre end spørgeren skriver.

Men du har helt ret i, at hvis man virkelig har brug for at finde dem, kan man sikkert finde eksempler frem  =)
17. oktober 2011 - 05:40 #10
Leoking, du bad om svar, og det oprettede jeg, men så kom du ikke videre.  Har du ændret mening og var mit indlæg ikke til hjælp?  I så fald opret selv svar og afslut spørgsmålet.  Eller forventer du flere indlæg?