Avatar billede Kristian H Nybegynder
11. oktober 2011 - 13:55 Der er 1 løsning

Entities, SQL CE 4.0 og datadirectory

Jeg sidder med et mærkeligt problem. Jeg er i gang med at lave en WPF applikation for forbinder til en SQL CE 4.0 database i gennem Entitys. Problemet opstår når jeg prøver at gemme data i databasen. Ingen data bliver gemt og der bliver ikke kastet nogen exceptions. Der er ikke noget problem med at hente data fra databasen.

Hvis jeg benytter følgende connectionstring (i min App.Config)

<add name="LybasEntityModel" connectionString="metadata=res://*/LybasEntityModel.csdl|res://*/LybasEntityModel.ssdl|res://*/LybasEntityModel.msl;provider=System.Data.SqlServerCe.4.0;provider connection string=&quot;Data Source=|DataDirectory|\LybasDB.sdf;Password=XXXX;Persist Security Info=True&quot;" providerName="System.Data.EntityClient" />

Kan jeg godt hente data men ikke gemme. Hvis jeg vil gemme (og hente) data i databasen, bliver jeg nød til at anføre den fulde sti til databasen manuelt:

<add name="LybasEntityModel" connectionString="metadata=res://*/LybasEntityModel.csdl|res://*/LybasEntityModel.ssdl|res://*/LybasEntityModel.msl;provider=System.Data.SqlServerCe.4.0;provider connection string=&quot;Data Source=C:\Users\Kris\XXXXXX\XXXXXX\XXXXX\LybasDB.sdf;Password=XXXX;Persist Security Info=True&quot;" providerName="System.Data.EntityClient" />

Hvordan hulen kan det være? Og er der på nogen måder at jeg kan nøjes med at bruge |DataDirectory| i stedet for at jeg skal definerer hele stien manuelt?
Avatar billede Kristian H Nybegynder
24. oktober 2011 - 10:11 #1
Lukker. Ingen løsning.