Avatar billede scape-goat Nybegynder
11. oktober 2011 - 11:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sammenligning af værdier

Hej

Jeg skal have sammenlignet værdier i Excel. Jeg skal vide om værdien fremkommer i begge kolonner. Mit problem er at indtastningen ikke er ens.

I det ene ark er der indtastet med "bindestreg" i det andet uden.

Dvs. 123456-7890 = 1234567890

Er det muligt at lave en formel for det?
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
11. oktober 2011 - 12:10 #1
Hej,

prøv denne formel;
ABS(LEFT(A1;FIND("-";A1;1)-1)&RIGHT(A1;LEN(A1)-FIND("-";A1;1)))

hvor A1 er dit tal med bindestreg.

dette kan du kombinerer med en vlookup.

/Anders
Avatar billede Misfits Nybegynder
11. oktober 2011 - 12:20 #2
Dette kunne også være en mulighed.

=ERSTAT(A1;FIND("-";A1);1;"")

A1 er her ligeledes tallet med bindestregen. Kan indsættes i en lopslag eller hvis-funktion, alt efter hvad du nu skal bruge det til.
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
11. oktober 2011 - 12:31 #3
Ja, den er noget mere simpel end min løsning, dog mangler der stadig ABS foran formlen, så den kan returnere en værdi og ikke tekst.

/Anders
Avatar billede scape-goat Nybegynder
11. oktober 2011 - 12:32 #4
Tak for hurtig hjælp

Jeg har brugt Misfits erstatnings formel. Da det giver mig to ens værdier, og jeg nu kan bruge min Hvis funktion, som jeg i forvejen har i arket..

Anders: Jeg forstår ikke din formel, og har derfor ikke forsøgt at bruge den, så ved ikke om den også kan bruges..

Misfits venligst smid et svar og du vil få point..
Avatar billede Misfits Nybegynder
11. oktober 2011 - 12:38 #5
Cool. Som exAHSacto skriver, er det dog en nødvendighed, at du lige sætter et Abs() foran.
Avatar billede scape-goat Nybegynder
11. oktober 2011 - 12:48 #6
Hvilken forskel gør ABS() ?

Jeg har et lignende problem med et andet regneark.
Har værdien: 123456-7890-Pol00123456

Hvor jeg også gerne vil have værdien uden "bindestreger" og "Pol00123456" (tallene efter Pol er ikke ens). Kan det også klares ?
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
11. oktober 2011 - 13:24 #7
Tråden er vel lukket?
Avatar billede scape-goat Nybegynder
11. oktober 2011 - 13:31 #8
Jeg ved ikke hvad ABS() - betyder.

Men har også fundet løsningen på mit andet problem vedr. værdien: 123456-7890-Pol00123456 - vha. erstatningsformel.