Avatar billede rotco Juniormester
08. oktober 2011 - 16:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Onmouseover - vis tekst i boksen

Hejsa,

Jeg er ikke den største haj til javascript, men jeg skal finde ud af hvordan jeg kan lave følgende.

Lad os sige at jeg har 3 links.

<a href="link1.php">Link 1</a>
<a href="link2.php">Link 2</a>
<a href="link3.php">Link 3</a>

Når jeg kører musen over de links der, så vil jeg gerne have at følgende 3 tekster bliver vist i en div, alt efter hvilken en af linkene man kører musen over.

Kører jeg musen over link 1, bliver der skrevet "dette er link 1", men det skal vises i en specifik div.

<div id="linkinfo"></div> eksempelvis.

Når jeg kører musen over link et, vil der stå
<div id="linkinfo">dette er link 1</div>
eller
<div id="linkinfo">dette er link 2</div>
eller
<div id="linkinfo">dette er link 3</div>

Hvordan gøres dette nemmest, og hvordan finder jeg ud af hvordan jeg gør det?
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2011 - 16:46 #1
<ole>

<script type="text/javascript">
var aTexts = ["En tekst #1", "En tekst #2", "En tekst #3"];
function showText(nInx) {
    document.getElementById("linkinfo").firstChild.nodeValue = aTexts[nInx];
}
function hideText() {
    document.getElementById("linkinfo").firstChild.nodeValue = "\u00a0";
}
</script>

<div id="linkinfo">&nbsp;</div>

<p>
    <a onmouseover="showText(0)" onmouseout="hideText()" href="link1.php">Link 1</a>
    <a onmouseover="showText(1)" onmouseout="hideText()" href="link2.php">Link 2</a>
    <a onmouseover="showText(2)" onmouseout="hideText()" href="link3.php">Link 3</a>
</p>

/mvh
</bole>
Avatar billede rotco Juniormester
14. november 2011 - 12:56 #2
Undskyld det MEGET sene svar, men jeg har ikke været på i evigheder, men kom med et svar olebole, så får du points.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2011 - 17:19 #3
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede rotco Juniormester
10. februar 2012 - 00:43 #4
Tak ole. Det er alligevel vildt at du har 214.000 points når du ikke samler på dem :) Men i al fald skal du have mange tak.
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2012 - 13:49 #5
Selvtak. Jeg har været her (og brugt rigtig mange timer på det) i lidt over 12 år, men har kun takket nej til point det sidste årstid  =)