Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. august 2001 - 15:05 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hold kæft noget lort!

Jeg giver jer bare hele koden:

<% Response.Buffer = True
On Error Resume Next %>
<html>

<head>
<title>Dansk hobie 405 klub</title>

</head>

<body topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\" background=\"../images/bgm.jpg\">

<!--#include file=\"../top.htm\"-->

<p style=\"text-indent: 0; word-spacing: 0; margin: 0\"><font face=\"Arial\">
<div align=\"center\">
  <center>
  <table border=\"0\" width=\"528\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
    <tr>
      <td width=\"30\" background=\"../images/bgv.jpg\">&nbsp;</td>
      <td width=\"468\" bgcolor=\"#6699FF\">
        <p>&nbsp;</p>

  <% If Request(\"mode\") = \"\" then

            IF Request(\"fejl\") = \"navn\" then
            Navn = \"<FONT COLOR=\"\"red\"\">Indtast Navn!</FONT>\"

            ELSEIF Request(\"fejl\") = \"email\" then
            Email = \"<FONT COLOR=\"\"red\"\">Indtast Email!</FONT>\"

            ELSEIF Request(\"fejl\") = \"telefon\" then
            Telefon = \"<FONT COLOR=\"\"red\"\">Indtast Tlf. nummer!</FONT>\"

            ELSEIF Request(\"fejl\") = \"overskrift\" then
            Overskrift = \"<FONT COLOR=\"\"red\"\">Indtast Overskrift!</FONT>\"

            ELSEIF Request(\"fejl\") = \"annonce\" then
            Annonce = \"<FONT COLOR=\"\"red\"\">Indtast Annonce!</FONT>\"

  End If
  %>

      <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\" size=\"4\" face=\"Arial\"><b>Tilføj en Annonce</b></font></p>
      <Form Action=\"tilfny.asp?mode=modtage\" Method=\"Post\" Name=\"Form\">
    <TABLE>
    <Tr>
            <Td Align=\"Left\" Width=\"40%\" Valign=\"Top\"><Font Size=\"3\"
            Face=\"Arial\">Navn: </Font></Td>
            <Td Colspan=\"2\" Width=\"60%\"><Input Type=\"Text\" Name=\"Navn\" VALUE=\"<%= Request(\"navn\") %>\"><%= Navn %></Td>
        </Tr>

        <Tr>
            <Td Align=\"Left\" Width=\"40%\" Valign=\"Top\"><Font Size=\"3\"
            Face=\"Arial\">Email: </Font></Td>
            <Td Colspan=\"2\" Width=\"60%\"><Input Type=\"Text\" Name=\"Email\" VALUE=\"<%= Request(\"email\") %>\"><%= Email %></Td>
        </Tr>
        <Tr>
            <Td Align=\"Left\" Width=\"40%\" Valign=\"Top\"><Font Size=\"3\"
            Face=\"Arial\">Telefon: </Font></Td>
            <Td Colspan=\"2\" Width=\"60%\"><Input Type=\"Text\" Name=\"Telefon\" VALUE=\"<%= Request(\"telefon\") %>\"><%= Telefon %> Skriv gerne flere numre!</Td>
        </Tr>
        <Tr>
            <Td Align=\"Left\" Width=\"40%\" Valign=\"Top\"><Font Size=\"3\"
            Face=\"Arial\">Overskrift:</Font></Td>
            <Td Colspan=\"2\" Width=\"60%\"><Input Type=\"Text\" Name=\"Overskrift\" VALUE=\"<%= Request(\"overskrift\") %>\"><%= Overskrift %></Td>
        </Tr>
        <Tr>
            <Td Align=\"Left\" Valign=\"Top\" Width=\"20%\"><Font
            Size=\"3\" Face=\"Arial\">Annonce:</Font></Td>
            <Td Valign=\"Top\" Width=\"80%\">
            <Textarea Name=\"Annonce\" Rows=\"8\" Cols=\"40\"><%= Request(\"annonce\") %></Textarea><%= Annonce %></Td>
        </Tr>
        <Tr>
            <Td Align=\"Left\" Valign=\"Top\" Width=\"20%\"><Font
            Size=\"3\" Face=\"Arial\">Evt. Billede:</Font></Td>
            <Td Valign=\"Top\" Width=\"80%\">
            <Input Type=\"Text\" Name=\"Billede\" VALUE=\"http://\"></Td>
        </Tr>
        <Tr>
            <Td Width=\"20%\"></Td>
            <Td Colspan=\"2\" Width=\"80%\"><Input Type=\"Submit\"
    Value=\"Tilføj\"> <Input Type=\"Reset\"></Td>
        </Tr>
    </Table>
    </Form>
<% ElseIf Request(\"mode\") = \"modtage\" then

If Request.form(\"Navn\") = \"\" then
Response.Redirect \"tilfny.asp?fejl=navn&navn=\" & Request.form(\"Navn\") & \"&email=\" & Request.form(\"Email\") & \"&telefon=\" & Request.form(\"Telefon\") & \"&overskrift=\" & Request.form(\"Overskrift\") & \"&annonce=\" & Request.form(\"Annonce\")

ElseIf Request.form(\"Email\") = \"\" then
Response.Redirect \"tilfny.asp?fejl=email&navn=\" & Request.form(\"Navn\") & \"&email=\" & Request.form(\"Email\") & \"&telefon=\" & Request.form(\"Telefon\") & \"&overskrift=\" & Request.form(\"Overskrift\") & \"&annonce=\" & Request.form(\"Annonce\")

ElseIf Request.form(\"Telefon\") = \"\" then
Response.Redirect \"tilfny.asp?fejl=telefon&navn=\" & Request.form(\"Navn\") & \"&email=\" & Request.form(\"Email\") & \"&telefon=\" & Request.form(\"Telefon\") & \"&overskrift=\" & Request.form(\"Overskrift\") & \"&annonce=\" & Request.form(\"Annonce\")

ElseIf Request.form(\"overskrift\") = \"\" then
Response.Redirect \"tilfny.asp?fejl=overskrift&navn=\" & Request.form(\"Navn\") & \"&email=\" & Request.form(\"Email\") & \"&telefon=\" & Request.form(\"Telefon\") & \"&overskrift=\" & Request.form(\"Overskrift\") & \"&annonce=\" & Request.form(\"Annonce\")

ElseIf Request.form(\"Annonce\") = \"\" then
Response.Redirect \"tilfny.asp?fejl=annonce&navn=\" & Request.form(\"Navn\") & \"&email=\" & Request.form(\"Email\") & \"&telefon=\" & Request.form(\"Telefon\") & \"&overskrift=\" & Request.form(\"Overskrift\") & \"&annonce=\" & Request.form(\"Annonce\")

End If

Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"../fpdb/db1.mdb\") & \";UID=admin;PWD=;\"

    Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strSQL = \"Select * From kobsalg\"
    rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

      rs.AddNew
      rs(\"Navn\") = Request.form(\"Navn\")
      rs(\"Email\") = Request.form(\"Email\")
      rs(\"Overskrift\") = Request.form(\"Overskrift\")
      rs(\"Annonce\") = Request.form(\"Annonce\")
      rs(\"Dato\") = Now()
      rs.Update

    rs.Close
    Set rs = Nothing

    Conn.Close
    set Conn = Nothing

    If Error.Number > 1 then
    Response.Write \"Der er opstået en fejl, serveren retunerer:<br>\"
    Response.Write \"Fejl beskrivelse: <font color=red>\" & Err.Description & \"</font><br>\"
    Response.Write \"Fejl kilde: <font color=red>\" & Err.Source & \"</font><br>\"
    Else
    %>
  <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\" size=\"4\" face=\"Arial\"><b>Annonce tilføjet</b></font></p>
      <TABLE>
      <TR>
      <TD>Din Annonce er nu TIlføjet. <BR><BR></TD>
      </TR>
      <TR>
      <TD>Skulle der blive evt. problemmer er du velkommen til at kontakte: <A HREF=\"mailto:casper@visitme.dk\">Webmaster</A></TD>
      </TR>
      </TABLE>
<%  End If %>
      <p>&nbsp;</p>
      </td>
    <td width=\"30\" background=\"../images/bgh.jpg\">&nbsp;</td>
  </tr>
  </table>
</center>
</div>
</i></font>

<br>

</body>

</html>
<% End If %>
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
03. august 2001 - 15:06 #1
og fejlen?
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. august 2001 - 15:06 #2
Lortet siger: Et objekt er obligatorisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg ved ikke hvad der er galt! Jeg har tjekket at db\'en ligger det rigtige sted!
Avatar billede kelo Nybegynder
03. august 2001 - 15:06 #3
Kunne du måske pege på hvor fejlen ligger???
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
03. august 2001 - 15:08 #4
Eller evt. et link.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. august 2001 - 15:09 #5
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. august 2001 - 15:11 #6
Og prøv så at tilføje en Annonce...
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
03. august 2001 - 15:13 #7
Prøv lige at slukke for det fejlopfangning og lad os se den rigtige fejlbesked.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. august 2001 - 15:18 #8
Så viser den bare: Intern Serverfejl!
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
03. august 2001 - 15:19 #9
Prøv lige at gøre det på sitet, du har sikkert ikke slået fejlvisning til i din IE.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. august 2001 - 15:25 #10
er gjort...
Avatar billede kelo Nybegynder
03. august 2001 - 15:27 #11
Hvad er på linie 123 i filen?
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. august 2001 - 15:30 #12
117      rs.AddNew
118      rs(\"Navn\") = Request.form(\"Navn\")
119      rs(\"Email\") = Request.form(\"Email\")
120      rs(\"Overskrift\") = Request.form(\"Overskrift\")
121      rs(\"Annonce\") = Request.form(\"Annonce\")
122      rs(\"Dato\") = Now()
123      rs.Update
Avatar billede sprocket Nybegynder
03. august 2001 - 15:34 #13
Hej Cool_Casper

Du har sikkert ikke skrive-adgang til det directory, hvor Access databasen ligger?

MVH
Claus
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. august 2001 - 15:35 #14
Kan I hjælpe mig??!!!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. august 2001 - 15:37 #15
Jeg har overtaget siden fra en anden der har lavet en blanding af ASP og Frontpage og hans koder virker og bruger DB\'en. Og jeg har bare lagt en tabel mere ind i den Database! Hvad sker der??
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
03. august 2001 - 15:37 #16
Du har åbnet dit recordset som readobly prøv denne noget hurtigere måde:

<% Response.Buffer = True
On Error Resume Next %>
<html>

<head>
<title>Dansk hobie 405 klub</title>

</head>

<body topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\" background=\"../images/bgm.jpg\">

<!--#include file=\"../top.htm\"-->

<p style=\"text-indent: 0; word-spacing: 0; margin: 0\"><font face=\"Arial\">
<div align=\"center\">
  <center>
  <table border=\"0\" width=\"528\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
    <tr>
      <td width=\"30\" background=\"../images/bgv.jpg\">&nbsp;</td>
      <td width=\"468\" bgcolor=\"#6699FF\">
        <p>&nbsp;</p>

  <% If Request(\"mode\") = \"\" then

            IF Request(\"fejl\") = \"navn\" then
            Navn = \"<FONT COLOR=\"\"red\"\">Indtast Navn!</FONT>\"

            ELSEIF Request(\"fejl\") = \"email\" then
            Email = \"<FONT COLOR=\"\"red\"\">Indtast Email!</FONT>\"

            ELSEIF Request(\"fejl\") = \"telefon\" then
            Telefon = \"<FONT COLOR=\"\"red\"\">Indtast Tlf. nummer!</FONT>\"

            ELSEIF Request(\"fejl\") = \"overskrift\" then
            Overskrift = \"<FONT COLOR=\"\"red\"\">Indtast Overskrift!</FONT>\"

            ELSEIF Request(\"fejl\") = \"annonce\" then
            Annonce = \"<FONT COLOR=\"\"red\"\">Indtast Annonce!</FONT>\"

  End If
  %>

      <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\" size=\"4\" face=\"Arial\"><b>Tilføj en Annonce</b></font></p>
      <Form Action=\"tilfny.asp?mode=modtage\" Method=\"Post\" Name=\"Form\">
    <TABLE>
    <Tr>
            <Td Align=\"Left\" Width=\"40%\" Valign=\"Top\"><Font Size=\"3\"
            Face=\"Arial\">Navn: </Font></Td>
            <Td Colspan=\"2\" Width=\"60%\"><Input Type=\"Text\" Name=\"Navn\" VALUE=\"<%= Request(\"navn\") %>\"><%= Navn %></Td>
        </Tr>

        <Tr>
            <Td Align=\"Left\" Width=\"40%\" Valign=\"Top\"><Font Size=\"3\"
            Face=\"Arial\">Email: </Font></Td>
            <Td Colspan=\"2\" Width=\"60%\"><Input Type=\"Text\" Name=\"Email\" VALUE=\"<%= Request(\"email\") %>\"><%= Email %></Td>
        </Tr>
        <Tr>
            <Td Align=\"Left\" Width=\"40%\" Valign=\"Top\"><Font Size=\"3\"
            Face=\"Arial\">Telefon: </Font></Td>
            <Td Colspan=\"2\" Width=\"60%\"><Input Type=\"Text\" Name=\"Telefon\" VALUE=\"<%= Request(\"telefon\") %>\"><%= Telefon %> Skriv gerne flere numre!</Td>
        </Tr>
        <Tr>
            <Td Align=\"Left\" Width=\"40%\" Valign=\"Top\"><Font Size=\"3\"
            Face=\"Arial\">Overskrift:</Font></Td>
            <Td Colspan=\"2\" Width=\"60%\"><Input Type=\"Text\" Name=\"Overskrift\" VALUE=\"<%= Request(\"overskrift\") %>\"><%= Overskrift %></Td>
        </Tr>
        <Tr>
            <Td Align=\"Left\" Valign=\"Top\" Width=\"20%\"><Font
            Size=\"3\" Face=\"Arial\">Annonce:</Font></Td>
            <Td Valign=\"Top\" Width=\"80%\">
            <Textarea Name=\"Annonce\" Rows=\"8\" Cols=\"40\"><%= Request(\"annonce\") %></Textarea><%= Annonce %></Td>
        </Tr>
        <Tr>
            <Td Align=\"Left\" Valign=\"Top\" Width=\"20%\"><Font
            Size=\"3\" Face=\"Arial\">Evt. Billede:</Font></Td>
            <Td Valign=\"Top\" Width=\"80%\">
            <Input Type=\"Text\" Name=\"Billede\" VALUE=\"http://\"></Td>
        </Tr>
        <Tr>
            <Td Width=\"20%\"></Td>
            <Td Colspan=\"2\" Width=\"80%\"><Input Type=\"Submit\"
    Value=\"Tilføj\"> <Input Type=\"Reset\"></Td>
        </Tr>
    </Table>
    </Form>
<% ElseIf Request(\"mode\") = \"modtage\" then

If Request.form(\"Navn\") = \"\" then
Response.Redirect \"tilfny.asp?fejl=navn&navn=\" & Request.form(\"Navn\") & \"&email=\" & Request.form(\"Email\") & \"&telefon=\" & Request.form(\"Telefon\") & \"&overskrift=\" & Request.form(\"Overskrift\") & \"&annonce=\" & Request.form(\"Annonce\")

ElseIf Request.form(\"Email\") = \"\" then
Response.Redirect \"tilfny.asp?fejl=email&navn=\" & Request.form(\"Navn\") & \"&email=\" & Request.form(\"Email\") & \"&telefon=\" & Request.form(\"Telefon\") & \"&overskrift=\" & Request.form(\"Overskrift\") & \"&annonce=\" & Request.form(\"Annonce\")

ElseIf Request.form(\"Telefon\") = \"\" then
Response.Redirect \"tilfny.asp?fejl=telefon&navn=\" & Request.form(\"Navn\") & \"&email=\" & Request.form(\"Email\") & \"&telefon=\" & Request.form(\"Telefon\") & \"&overskrift=\" & Request.form(\"Overskrift\") & \"&annonce=\" & Request.form(\"Annonce\")

ElseIf Request.form(\"overskrift\") = \"\" then
Response.Redirect \"tilfny.asp?fejl=overskrift&navn=\" & Request.form(\"Navn\") & \"&email=\" & Request.form(\"Email\") & \"&telefon=\" & Request.form(\"Telefon\") & \"&overskrift=\" & Request.form(\"Overskrift\") & \"&annonce=\" & Request.form(\"Annonce\")

ElseIf Request.form(\"Annonce\") = \"\" then
Response.Redirect \"tilfny.asp?fejl=annonce&navn=\" & Request.form(\"Navn\") & \"&email=\" & Request.form(\"Email\") & \"&telefon=\" & Request.form(\"Telefon\") & \"&overskrift=\" & Request.form(\"Overskrift\") & \"&annonce=\" & Request.form(\"Annonce\")

End If

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"../fpdb/db1.mdb\") & \";UID=admin;PWD=;\"
strSQL = \"INSERT INTO kobsalg(Navn, Email, Overskrift, Annonce, Dato) VALUES(\'\" & Request.Form(\"Navn\") & \"\', \'\" & Request.Form(\"Email\") & \"\', \'\" & Request.Form(\"Overskrift\") &\"\', \'\" & Request.Form(\"Annonce\") & \"\', \'\" & Now() & \"\')\"
Conn.Execute(strSQL)
    Conn.Close
    set Conn = Nothing

    If Error.Number > 1 then
    Response.Write \"Der er opstået en fejl, serveren retunerer:<br>\"
    Response.Write \"Fejl beskrivelse: <font color=red>\" & Err.Description & \"</font><br>\"
    Response.Write \"Fejl kilde: <font color=red>\" & Err.Source & \"</font><br>\"
    Else
    %>
  <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\" size=\"4\" face=\"Arial\"><b>Annonce tilføjet</b></font></p>
      <TABLE>
      <TR>
      <TD>Din Annonce er nu TIlføjet. <BR><BR></TD>
      </TR>
      <TR>
      <TD>Skulle der blive evt. problemmer er du velkommen til at kontakte: <A HREF=\"mailto:casper@visitme.dk\">Webmaster</A></TD>
      </TR>
      </TABLE>
<%  End If %>
      <p>&nbsp;</p>
      </td>
    <td width=\"30\" background=\"../images/bgh.jpg\">&nbsp;</td>
  </tr>
  </table>
</center>
</div>
</i></font>

<br>

</body>

</html>
<% End If %>

Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. august 2001 - 15:45 #17
Funker IKKE! Hverken på PWS eller Server. Den anden metode funkede på PWS, men ikke Serveren.
Avatar billede sprocket Nybegynder
03. august 2001 - 15:49 #18
Hej Cool_Casper

Du har sikkert ikke skrive-adgang til det directory, hvor Access databasen ligger?

Hvilke rettigheder har Internet-Guest brugerne på webserveren i directoriet hvor databasen ligger?

MVH
Claus
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. august 2001 - 15:52 #19
Jeg ved det ikke, jeg har lige fået filerne...
Men hvis MINE filer ikke har adgang, hvordan kan ham der lavede hjemmesiden før\'s filer så ?? Det filer der skriver til databasen ligge i den samme mappe og det er den samme database!!!!!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. november 2001 - 00:23 #20