Avatar billede omansf Nybegynder
06. oktober 2011 - 09:02 Der er 3 kommentarer

Mange webservere bag een ekstern IP

Hejsa
Er det muligt at have mange web servere stående bag en ekstern IP adresse?

Jeg tænker på at man må kunne opsætte en intern DNS server der modtager alle kald og videresender disse til den webserver der skal håndtere kaldet. Jeg ved bare ikke hvordan dette skal udformes i forhold til min router (ASA5505) der kender traffic ud fra et port nummer og på den måde videresender dette.

Er jeg evt tvungen til at rykke en server ud i DMZ?

Håber nogen kan gennemskue denne.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2011 - 09:07 #1
Du skal blot have en DNS pegning fra de domæner til den server ;)
Avatar billede omansf Nybegynder
06. oktober 2011 - 09:36 #2
Hej tak for hurtigt svar
Da jeg kun har een ekstern IP og mange webservere vil al trafik skulle peges igennem en adresse. I mit tilfælde rammer det min firewall/router. Hvad gør jeg herfra? Leder al trafik på port 80 videre til min interne DNS server hvorefter den resolver trafikken og finder den server frem der skal svare på det?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2011 - 15:32 #3
#2 Nu er det ikke fordi jeg har så meget forstand på det, men så vidt jeg husker af hvad jeg læste da jeg købte mit domæne, så skal du have en index side på serveren som henviser til de andre sider, hvordan følgende præcist ordnes kan jeg desværre ikke svare på, men følgende er den rigtige måde at gøre det på, man kan os gøre det på andre måder, men følgende skulle være den "korrekte"

Håber du kan bruge det til noget og beklager jeg ikke kan give alt for meget information, men jeg finder blot interesse og havde læst om følgende ;)