Avatar billede Jonas123456789 Nybegynder
02. oktober 2011 - 13:28 Der er 3 kommentarer

Kan ikke få adgang til NAS med kablet forbindelse

Hej

Jeg har en Synology DS211 med flere forskellige delte mapper på.
Jeg har flere enheder der har/skal have adgang til disse mapper.

Den PC jeg bruger til dagligt kan få forbindelse til de delte mapper både over mit trådløse og kablede netværk, med overførelseshastigheder som efter bogen.

Jeg har problemer med at få adgang til de delte mapper fra en anden PC. Den kan godt få forbindelse over det trådløse netværk, men ikke med kabel.

Dog kan jeg med kabel få forbindelse ved \\ip_server\delt mappe, men så er overførelseshastigheden omkring 150 KB/s.

Jeg har Stofa bredbånd (20/2), men enhederne er forbundet via min egen gigabit switch.
Begge PC'er kører windows 7 og har administratorradiheder.
Serveren har fast IP.

HJÆLP!

Sig endelig til hvis der mangler info.
Avatar billede wappa Nybegynder
02. oktober 2011 - 13:54 #1
har du husket at åben portene i router
Avatar billede Jonas123456789 Nybegynder
02. oktober 2011 - 14:13 #2
Den router jeg har fra Stofanet tildeler variable IP'er til de forskellige enheder, så jeg kan ikke pille ved portforwarding (i hvert fald som jeg har forstået det).
Avatar billede Jonas123456789 Nybegynder
07. oktober 2011 - 18:17 #3
Jeg har nyt i sagen.. Jeg har jo Stofa med deres flatrate. Da jeg derfor ikke har en fast ekstern IP, har jeg som sagt tildelt en fast IP-adresse til serveren (tilkøb).

Hvis jeg fjerner kablet mellem stofa's modem og min server, samt kører netværksguiden (Synology Assistent) igennem på ny, kan jeg godt komme på serverens mapper med kabel i computeren. Så snart jeg forbinder serveren til modem'et igen og indstiller serveren til DHCP (så den får sin faste IP), opstår problemet igen..!!

Er der nogle byd på hvad jeg kan gøre for at komme det efterhånden ret så irriterende problem til livs?