Avatar billede Malika Nybegynder
02. oktober 2011 - 00:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

modtage data uden at sende data

hvordan kan man modtage data ved hjælp af ajax uden at sende data..??:)
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2011 - 01:30 #1
<ole>

Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener. Ved Ajax retter klienten en forespørgsel mod et dokument på serveren. Herefter returnerer serverdokumentet noget til klienten.

/mvh
</bole>
Avatar billede The_Buzz Novice
02. oktober 2011 - 08:21 #2
Der vil jo altid blive sendt et request til serveren om at levere data. Altså request URL, browser information, referer osv.
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
02. oktober 2011 - 09:46 #3
Der er noget der hedder Ajax Push Engine (APE).
Jeg kan ikke anbefale at du bruger det men alligevel skal du have chancen for selv at finde ud af det.
http://www.ape-project.org/
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
02. oktober 2011 - 15:04 #4
@Malika: hvis du kigger på din egen code fra http://www.eksperten.dk/spm/948256 #6 sender du netop en request til serveren, uden nogle data overhoved, og modtager et random number, det kan godt værer du ville have sendt din random_ID med over men du gør det ikke, og modtageren (randomNumber.php) forvendter det heller ikke
nb er dette ikke det sammen spørgsmål som http://www.eksperten.dk/spm/948292 #14 ?? som du også har åbent
læs brugerbetingelser  http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
2: Regler for brug af Eksperten.dk
11: oprette det samme spørgsmål flere gange - heller ikke selv om spørgsmålet kunne ligge i flere kategorier. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.
Avatar billede Malika Nybegynder
02. oktober 2011 - 15:07 #5
Min kode:

Jeg har tre dokumenter(navn på dokumentet i blokbogstaver):

EFTERNAVNTEST.PHP
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>test</title>
<script type="text/javascript">
        var efternavn;
function ajaxEfternavn(){

        var hr = new XMLHttpRequest();

        var url = "efternavn.php";

        var rN = document.getElementById("efternavn").value;
        hr.open("POST", url, true);
        hr.setRequestHeader("Content-type", "application/x-www-form-urlencoded");

        hr.onreadystatechange = function(){
        if(hr.readyState == 4 && hr.status == 200)
        {

            efternavn = hr.responseText;
            alert(efternavn);
            document.getElementById("status").innerHTML = return_data;
        }

        hr.send();
        document.getElementById("status").innerHTML = "processing.....";
    }
    </script>
</head>

<body>

<?php

echo "Efternavn: <input type='text' id='efternavn' name='efternavn'/>
<input type='submit' value='submit Data' onclick='ajaxEfternavn()'/>";

?>

</body>
</html>

EFTERNAVN.PHP

<?php
echo 'hej';
?>

GETEFTERNAVN.PHP

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>

<title>Untitled Document</title>
<script type="text/javascript">
function getEfternavn()
{

}
</script>
</head>

<body>
</body>
</html>

Jeg vil gerne kalde på variabel efternavn(fra efternavnTest.php) getefternavn.php.. Som i nok kan se har jeg gemt (det data jeg modtager via AJAX) i variabel efternavn....

Håber i forstå det nu...:) Hvordan gør jeg det....
Avatar billede Malika Nybegynder
02. oktober 2011 - 15:08 #6
Jeg vil gerne kalde på variabel efternavn(fra efternavnTest.php) til getefternavn.php.. Som i nok kan se har jeg gemt (det data jeg modtager via AJAX) i variabel efternavn....
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2011 - 15:28 #7
Læs, hvad ronols skrev i #4. Du får næppe mere hjælp i denne tråd
Avatar billede Malika Nybegynder
02. oktober 2011 - 15:34 #8
Jeg lukker..:)