Avatar billede larsgrau Forsker
01. oktober 2011 - 21:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Import data

Hej

Jeg vil gerne importer data fra en access til en anden acces tabel, de 2 tabeller er ens med hensyn til felter, jeg kan godt importer en tabel, men så laver den en ny tabel, og det er jeg ikke interresseret i, jeg vil gerne have den import data til en bestemt tabel.

den tabel jeg importer fra hedder "import" og den hvor dataen skal ind i hedder "updateringtabel"

Jeg har prøvet med denne:

docmd.transferdatabase acimport,"microsoft Access", stdocname,actable, "import", "updateringtabel"

Men den laver bare en ny tabel som hedder "updateringtabel1"

Nogen ide ??

/lhg
Avatar billede gnoname Praktikant
02. oktober 2011 - 11:33 #1
Så vidt jeg kan se har du to muligheder - afhængigt af om du ønsker at tilføje data i tabellen updateringtabel eller om du ønsker at erstatte alt indholdet:

1. Erstatning af alt indhold:

DoCmd.DeleteObject acTable, "updateringtabel"

docmd.transferdatabase acimport,"microsoft Access", stdocname,actable, "import", "updateringtabel"

2. Tilføjelse af data i tabel:

DoCmd.TransferDatabase acImport, "Microsoft Access", stdocname, acTable, "import", "updateringtabel" & "2"

DoCmd.SetWarnings False

strSQL = "INSERT INTO " & "updateringtabel" & " " & _
                "SELECT * " & _
                "FROM " & "updateringtabel" & "2;"

DoCmd.RunSQL strSQL

Access.DoCmd.DeleteObject acTable, "updateringtabel" & "2"
Avatar billede larsgrau Forsker
03. oktober 2011 - 19:16 #2
Den kommer med en fejl, som hedder "run-time error '3075':

Der er en syntaksfejl, fordi der mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "*FROMUpdate".

strSQL = "insert into " & "Main" & " " & _
        "SELECT*" & _
        "FROM" & "Update" & "2;"
DoCmd.RunSQL strSQL

Det er i access 2007
Avatar billede gnoname Praktikant
04. oktober 2011 - 09:31 #3
Ja - det ser ud til at der mangler et mellemrum mellem from og Update:

strSQL = "insert into " & "Main" &_
        "SELECT *" &_
        "FROM " & "Update" & "2;"

DoCmd.RunSQL strSQ
Avatar billede larsgrau Forsker
19. oktober 2011 - 13:14 #4
Vil du skrive et svar så jeg kan give dig point
Avatar billede gnoname Praktikant
20. oktober 2011 - 02:26 #5
Jeg er glad for at du kunne bruge svaret